ZZ.lv ARHĪVS

«Amo Plant»: izvēloties autobusus, klienti vadās pēc ekspluatācijas izmaksām, nevis produkta zīmola

> BNS

2011. gada 14. jūlijs 14:40

839
«Amo Plant»: izvēloties autobusus, klienti vadās pēc ekspluatācijas izmaksām, nevis produkta zīmola

Izvēloties pasažieru autobusus, klienti pašlaik vairāk vadās pēc ekspluatācijas izmaksām, nevis produkta zīmola, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» sacīja mašīnbūves uzņēmuma «Amo Plant» izpilddirektors Aleksejs Maslovs.

«Manuprāt, brīdī, kad klienti sākuši skaitīt savus izdevumus, lēmums par viena vai otra transportlīdzekļa iegādi tiek pieņemts, nevis novērtējot attiecīgā produkta zīmolu, bet gan transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas. Pašlaik pasažieru pārvadājumu nozarē ir lielas problēmas un, ja valdība samazina pārvadājumu dotācijas, daudziem tirgus dalībniekiem situācija ir kritiska. Tāpēc, kā jau teicu, visu izšķir izmaksas, nevis transportlīdzekļa zīmols. Tā arī ir viena no mūsu priekšrocībām,» atzina Maslovs.Viņš norādīja, ka konkurencē ar tādiem autobusu ražotājiem kā «M.A.N.», «Mercedes» un citiem saskata divas priekšrocības – pagaidām Latvijā ir lētāks darbaspēks nekā citviet Eiropā un, ja autobuss vai kravas mašīna ir radīta Eiropas Savienībā (ES), tad tā jau ir pietiekami laba kvalitātes zīme. «Latvijā uzbūvēta tehnika nebūt nav sliktāka kā Vācijā vai Polijā, lai arī cenas ziņā tā būs lētāka,» paskaidroja Maslovs.Vienlaikus viņš piebilda, ka autobusu būves grandiem ir ražotnes Turcijā, kur arī ir lēts darbaspēks, tādējādi ar šiem autobusiem ir grūtāk konkurēt. Taču, neraugoties uz to, lielo koncernu cenu politika paredz, ka neatkarīgi no ražošanas valsts gatavā produkta cena tiek noteikta pēc Rietumeiropas cenu līmeņa, jo valda uzskats, ka gatavais produkts ir «Hi Tec» produkts.«Pagaidām mums nav pašiem savu izstrādātu autobusu un mēs Jelgavā saliekam VDL un «M.A.N.» autobusus. Tādējādi mums ar šiem ražotājiem ir sadalīti tirgi. Piemēram, mēs droši varam strādāt Latvijā, veidojot jau savu cenu politiku. Tādējādi, ja, piemēram, «M.A.N.» autobusam Vācijā ir viena cena, šeit tā var būt krietni zemāka. Tajā pašā laikā mēs neesam ieinteresēti mūsu produkcijas cenu dempingā, jo mums ir jāsedz savi ražošanas izdevumi,» teica Maslovs un piebilda, ka uzņēmums vēlas attīstīt arī autobusu pārdošanu un servisa pakalpojumus.