ZZ.lv ARHĪVS

Pētījums: Jelgavai nav sava tēla tūristiem

> www.zz.lv

2011. gada 15. jūlijs 10:01

954
Pētījums: Jelgavai nav sava tēla tūristiem

Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Pārtikas tehnoloģijas fakultātes (PTF) šā gada absolvente Kristīna Kuvšinova izstrādājusi Jelgavas tūrisma attīstības stratēģiju un ieguvusi trešo vietu konferencē «Jaunas vērtības tūrisma un sabiedrības attīstībai».

Jau rakstīts, ka starptautiskā zinātniski praktiskā konference «Jaunas vērtības tūrisma un sabiedrības attīstībai», kuru ceturto gadu organizēja Biznesa augstskola «Turība», notika jūnijā, un tajā piedalījās vairāk nekā 100 esošie un topošie tūrisma jomas speciālisti.Konferencē varēja iepazīties ar jaunākajiem dažādās Latvijas augstskolās veiktajiem studentu un mācībspēku pētījumiem tūrisma nozarē.Iegūstot trešo vietu, studentu darbu konkursa uzvarētāju vidū nokļuva PTF studiju programmas «Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība» absolvente K.Kuvšinova ar pētījumu «Jelgavas pilsētas tūrisma attīstības stratēģija», informē LLU portāls.Kā norāda autore, lai gan Otrā pasaules kara laikā tika izpostīts aptuveni 80 procentu pilsētas, Jelgavā ir plašs apskatāmo kultūras resursu klāsts, taču neatbilstoša kultūras mantojuma izmantošana ir faktors, kas apdraud pilsētas tūrisma nākotni.Jelgavas tūrisma attīstības vājākie posmi ir nepietiekamā sadarbība vai tās trūkums starp organizācijām un uzņēmumiem, daudzu potenciālo tūrisma produktu privātīpašuma statuss un Jelgavas tūrisma tēla trūkums, jo Jelgavu atpazīst kā industriālu pilsētu, studentu pilsētu, Rīgas «guļamrajonu», agrāko Kurzemes hercogisti vai Starptautiskā Ledus skulptūru festivāla norises vietu.K.Kuvšinova izvirzījusi vairākas Jelgavas tūrisma attīstības stratēģijas prioritātes laika posmam no 2012. līdz 2017.gadam: savstarpējās sadarbības veicināšana un uzturēšana starp tūrisma sektorā iesaistītajām pusēm; tūrisma infrastruktūras sakārtošana; kvalitatīvu, inovatīvu un ilgtspējīgu tūrisma piedāvājumu attīstīšana; tūrisma piedāvājuma virzīšana tirgū, veicinot iekļaušanos vietējā un starptautiskā tūrisma apritē. «Stratēģija jābalsta uz pazīstamākajiem pilsētas kultūras tūrisma resursiem – pasākumiem un festivāliem, Jelgavas pils, Svētās Trīsvienības baznīcas torņa, «Academia Petrina», kā arī uz to pilnveidošanu un virzīšanu tirgū. Tomēr kultūras tūrisms nav vienīgais veids, kas varētu sekmēt tūrisma attīstību Jelgavā – ir jāņem vērā visas esošās iespējas apmierināt tik dažādo ceļotāju vēlmes un vajadzības,» uzskata K.Kuvšinova.