ZZ.lv ARHĪVS

Novada skolēni praktiskajās nodarbībās iepazīst augstskolu

> www.zz.lv

2011. gada 3. augusts 18:05

1437
Novada skolēni praktiskajās nodarbībās iepazīst augstskolu

3.augustā Jelgavas novada skolēni, viesojoties Jelgavas pilī, iepazinās, ar kādām metodēm strādā studenti un mācībspēki viņus interesējošajās jomās – ķīmijā, bioloģijā, fizikā un matemātikā.

Fizikā un matemātikā ieinteresētie skolēni apskatīja Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Informācijas tehnoloģiju fakultāti un iepazinās ar Matemātikas katedras vadītājas Andas Zeidmanes stāstīto, pēc kā devās uz Tehnisko fakultāti. Pēc profesora Kaspara Vārtukapteiņa un Mehānikas institūta direktora Imanta Nulles stāstījumiem par fakultātes vēsturi un svarīgākajiem faktiem, skolēniem bija iespēja piedalīties dažādos eksperimentos, liecina informācija augstskolas portālā.Datorizētās mērīšanas laboratorijā klātesošie ar studentu izgatavotiem mērinstrumentiem un datorprogrammām pārbaudīja plaukstas spēku, apskatīja kaņepes auga stumbru modernā mikroskopā un ar pieejamajiem sensoriem mērīja dažādus parametrus. Enerģētikas institūta laboratorijā jaunieši uzzināja par saules kolektoriem un praktisku elektroģeneratoru testēšanu, savukārt Spēkratu institūta laboratorijā pārliecinājās par fakultātes rīcībā esošajām modernajām spēkratu testēšanas metodēm. Tāpat skolēni uzzināja par elektrotransporta līdzekļiem un izmēģināja elektrovelosipēdu.Savukārt kopā ar LLU profesoru Aldi Kārkliņu skolēni ar interesēm bioloģijā un ķīmijā apskatīja augsnes muzeju un laboratorijas, kur iepazinās ar modernākajām testēšanas iekārtām un metodēm. LLU pārstāvji viesiem atklāja, ka augstskolas laboratorijas ir sertificētas un tajās iespējams veikt mērījumus, atbilstoši Eiropas Savienības noteiktajām prasībām. Bet Pārtikas tehnoloģijas fakultātes lektors Ingmārs Cinkmanis ar skolēniem mēģināja noskaidrot kuram no līdzpaņemtajiem šķidrumiem – dažādiem dzērieniem – ir zemākais pH līmenis un citi parametri. Tāpat tika veikti eksperimenti ar glicerīnu un kālija permanganātu, uzskatāmi demonstrējot kā šīs vielas savstarpēji reaģē.