ZZ.lv ARHĪVS

Seniori uzzina par savām pacienta tiesībām

Dace Diržine

2011. gada 18. augusts 15:47

1232
Seniori uzzina par savām pacienta tiesībām

Šodien Jelgavā Kompetenču attīstības centrā notiek organizācijas «Pacientu ombuds» organizēts seminārs senioriem «Mūžam veseli». Pasākums ir kupli apmeklēts un tā programma ilgs līdz pat vakaram.

Zināt pacienta tiesības, saņemt nepieciešamos ārstniecības pakalpojumus un palīdzību veselības jautājumos, pilnvērtīgi iesaistīties veselības aprūpē, un orientēties daudzos citos ar veselību saistītos jautājumos iedzīvotājiem palīdz neatkarīgi veidota organizācija «Pacientu ombuds». Tā pārstāve Ilze Ābelniece uzskata, ka pacientiem trūkst informācijas par organizāciju, kas ir spējīga atrisināt daudzus jautājumus, kas pacienta un ārsta starpā palikuši neatrisināti. «Pieaicinot speciālistus, esam spējuši atrisināt šķietami bezcerīgas situācijas, kurās pacients saskāries ar ārstu neiejūtību vai nelaipno attieksmi. Uzklausot iedzīvotāju sūdzības, problēmas tālāk darām zināmas augstākām institūcijām, ministrijām,» skaidro I.Ābelniece.  Tikšanās reizē klātesošie tika iepazīstināti arī ar Pacientu tiesību likumu, kas Latvijā spēkā stājies pagājušajā gadā. Tā mērķis ir veicināt labvēlīgas attiecības starp pacientu un veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju. Klātesošie atzina, ka likums ir bezspēcīgs, ja valstij trūkst naudas un tā nespēj nodrošināt  vecajiem cilvēkiem veselības aprūpes pieejamību. Tika runāts ar veselības ministrijas ieceri no 2012.gada Latvijā izveidot ārstniecības riska fondu, kas pacientiem būs tiesīgs izmaksāt atlīdzību par dzīvībai vai veselībai nodarīto kaitējumu ārstēšanas laikā. Pacientu Ombuda misija ir uzlabot veselības aprūpes sistēmas kvalitāti, veicinot pozitīvu komunikāciju un informācijas apriti starp veselības aprūpē iesaistītajiem, kā arī apstrādājot no klientiem un personāla saņemto atgriezenisko saiti un pārvēršot to ierosinājumos sistēmas veidotājiem un nodrošinātājiem.