ZZ.lv ARHĪVS

Tipogrāfijā viesojās sadarbības partneri no Somijas

> www.zz.lv

2011. gada 22. augusts 15:03

544
Tipogrāfijā viesojās sadarbības partneri no Somijas

Jelgavas tipogrāfija 19. un 20.augustā organizēja lietišķu atpūtas braucienu Somijas 11 vadošajiem izdevējiem, kuriem jau ir sadarbības pieredze ar Jelgavas tipogrāfiju. «Somijas tirgus mums ir ļoti būtisks. Jau pašlaik 14 procentu no mūsu apgrozījuma veido pasūtījumi no Somijas,» informē SIA «Jelgavas tipogrāfija» valdes priekšsēdētājs Juris Sīlis.

Jelgavas tipogrāfijā tikai 48 procenti pasūtījumu ir vietējie, informē «PR@Mail». Gandrīz katrs ceturtais pasūtījums ir no Vācijas, bet trešajā vietā ar 14 procentiem ir pasūtījumi no Somijas. Būtisks ir arī Krievijas tirgus ar saviem vairāk nekā astoņiem procentiem. Vēl Jelgavas tipogrāfijas pakalpojumus izmanto arī pasūtītāji no Norvēģijas, Nīderlandes, Zviedrijas, Francijas, Lietuvas, Dānijas, Spānijas un Igaunijas.«Somijā mēs konkurējam ar servisu, kvalitāti un, protams, arī cenu. Taču pašlaik cenas faktors vairs nav noteicošais. Mums arī jārēķinās, ka Somijā, ņemot vērā, ka visi esam globālajā Eiropas tirgū, mēs konkurējām ne tikai ar Somijas pašmāju tipogrāfijām, bet arī ar citu Austrumeiropas valstu tipogrāfijām, kuru cenas ir vēl zemākas par mūsējām,» «PR@Mail» stāsta J.Sīlis.Somijas pasūtītājiem sniegto pakalpojumu klāsts esot ļoti plašs. Jelgavas tipogrāfija ir drukājusi gan daiļliteratūru un vārdnīcas, gan bērnu grāmatas un komiksus. Viesojoties Latvijā, Somijas izdevēji aplūkoja Jelgavas tipogrāfijas ražošanas un tehnoloģiskos procesus, kā arī piedalījās diskusijā par Jelgavas tipogrāfijas attīstības plāniem. Līdzšinējā pieredze liecina, ka pēc tipogrāfijas apmeklējuma sadarbība ar pasūtītājiem kļūst vēl intensīvāka, jo viņi redz, ka Jelgavas tipogrāfijas ražotnes standarti ir pat augstāki nekā viņu pašu mītnes zemēs.«Jāņem vērā arī tas, ka Latvija joprojām ir kā nezināmais Rietumu pasūtītājiem. Viņiem ir svarīgi, lai mūsu ražošanas process ir videi draudzīgs, lai darbus veic kvalificēti speciālisti,» zina stāstīt J.Sīlis.«Katram Latvijas uzņēmējam, kas cer uz eksporta tirgus pieaugumu, ir jālīdzdarbojas Latvijas tēla spodrināšanā. Ja valstij būs laba reputācija, tad katram no tās eksportētājiem būs vēl vieglāk strādāt ārvalstu tirgos. Mūsu viesi, turklāt, bija ne tikai uzņēmēji, bet izdevēji, ar plašām publicitātes un kontaktēšanās iespējām,» pasākuma nozīmību akcentē Jelgavas uzņēmējs.