ZZ.lv ARHĪVS

«Jelgavas Vēstnesis» meklē drukātāju un piegādātāju; konkursa rezultāti paredzami

Edgars Kupčs

2011. gada 18. oktobris 07:57

1436
«Jelgavas Vēstnesis» meklē drukātāju un piegādātāju; konkursa rezultāti paredzami

Līdz novembra vidum pašvaldības aģentūra «Zemgales INFO» atklātā konkursā kārtējo reizi aicina pieteikties uzņēmējus, kas būtu gatavi nākamajā gadā drukāt un jelgavniekiem piegādāt Jelgavas Domes oficiālo izdevumu. Tomēr iepirkuma specifikācijas ļauj spriest – arī šis konkurss beigsies bez pārsteigumiem, un par «Jelgavas Vēstneša» iespiedēju un izplatītāju izvēlēsies uzņēmumus, kas to darījuši līdz šim.

Kā liecina konkursa prasības, arī turpmāk Jelgavas Dome savu izdevumu grib drukāt uz glancēta krītpapīra, visām lappusēm jābūt krāsainām, desmit no 52 numuriem būs uz 12 lappusēm, pārējie – uz astoņām. Izdevums noteikti jāiespiež Rīgā, tā maketu poligrāfijas uzņēmumam nosūtīs līdz trešdienas pulksten 14, bet jau pēc trim stundām visiem 28 tūkstošiem eksemplāru jābūt ne tikai iespiestiem, bet arī nogādātiem aģentūras izvēlētajā adresē. Aģentūra «Zemgales INFO» prasa, lai pretendentam būtu vismaz trīs gadu pieredze reģistrētu laikrakstu iespiešanas pakalpojumu sniegšanā, gada laikā jābūt nodrukātiem vismaz diviem miljoniem avīžu eksemplāru. Uzņēmējam pēdējos gados jābūt arī vismaz diviem noslēgtiem līgumiem, katram vismaz 45 tūkstošu latu vērtībā. Šīs prasības spēj izpildīt Rīgas uzņēmums SIA «Reneprint», kas «Jelgavas Vēstnesi» drukā kopš tā iznākšanas 2007. gadā. Kopš tā laika firma no Jelgavas pašvaldības budžeta saņēmusi teju 350 tūkstošus latu. Kā liecina «Lursoft» datu bāzes informācija, «Reneprint» valdes loceklis ir aģentūras «Zemgales INFO» direktora vietnieces, «Jelgavas Vēstneša» redaktores un šā iepirkuma komisijas priekšsēdētājas Kristīnes Langenfeldes novadnieks Kaspars Dzērvītis no Dobeles puses. Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācijas valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša, kurš vada arī SIA «Poligrāfijas grupa «Mūkusala»», izpētījis iepirkumu, atzīst – tajā minētās specifikācijas ļauj domāt, ka konkursa nolikums rakstīts vienam uzņēmējam. Nosacījumus izpildīt varot arī «Mūkusala», tomēr V.Trokša prognozē, ka tipogrāfija caurkritīs piedāvātās cenas dēļ. «Mūkusalai» izdevums būtu jādrukā ar žurnāliem paredzēto iespiedtehniku, kuras ekspluatācija ir dārgāka par «Reneprint» tehniku. «Nelietderīgi izšķērdēta nauda,» viņš saka par pašvaldības vēlmi izdevumu spiest uz dārgā glancētā papīra. Tādas avīzes ražojot nevis lasītājiem, bet smalkiem reklāmdevējiem, kas grib pārdot smaržas, mašīnas un modes lietas. Ne mazāk šaubīgs ir arī otrs «Zemgales INFO» konkurss par «Jelgavas Vēstneša» nogādāšanu jelgavnieku pastkastītēs. Aģentūra paģērējusi, ka pastniekam iepriekšējo trīs gadu laikā jābūt specifiskai pieredzei – komersantam bijis jāpiegādā viena izdevuma vismaz 25 tūkstoši vienību ne ilgāk kā 12 stundu laikā. Reklāmas bukletu iznēsātāji nederēs, savukārt SIA «Zemgales kurjerpasts» pieredze tieši atbilst prasītajam – firma «Jelgavas Vēstnesi» par vismaz 150 tūkstošiem latu iznēsājusi jau pēdējos trīs gadus.