ZZ.lv ARHĪVS

Vilcienu kustība atjaunota pilnībā; glābēji strādājuši līdz sešiem rītā (ar foto)

> www.zz.lv

2013. gada 24. marts 13:52

2640
Vilcienu kustība atjaunota pilnībā; glābēji strādājuši līdz sešiem rītā (ar foto)

Vakar Jelgavā no sliedēm noskrējušie vagoni šodien pulksten 11.50 pacelti un aizvesti no avārijas vietas. Atjaunota arī vilcienu kustība.

23.martā ap pulksten 20.40 Jelgavas dzelzceļa stacijas teritorijā pieci kravas vilciena vagoni nobraukuši no sliedēm, kā rezultātā trīs no vagoniem apgāzušies. Vagoniem gāžoties, sabojāts arī kontakttīkla balsts, kas šodien atjaunots, informē «Latvijas Dzelzceļa» pārstāvis Māris Ozols.Apgāztajos vagonos pārvadāta dīzeļdegviela. Cilvēki negadījumā nav cietuši un videi kaitējums nav nodarīts.Notiek negadījuma cēloņu izmeklēšana.Kā aģentūrai LETA pastāstīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) operatīvais dežurants Guntars Bāliņš, paziņojums tika saņemts pulksten 21.02 un negadījums noticis Jelgavā Sporta ielā pie dzelzceļa tilta pāri Lielupei. VUGD darbu sāka pulksten 21.05, bet pulksten 5.54 brigādes atgriezās postenī, bet notikuma vietā palika vēl dzelzceļa darbinieki, lai turpinātu darbus.Viņš minēja divus iespējamos negadījuma iemeslus - kādas problēmas ar pārmiju, ka tā nav nostrādājusi vai arī problēmas ar cisternas sakabēm.Kā sacīja G.Bāliņš, bija braucis vilciena sastāvs ar cisternām un trīs cisternas bija nogāzušās no sliedēm, bet viena bija sasvērusies 45 grādu leņķī. Noplūde bijusi no vienas cisternas, kas bija nokritusi. No tās lija ārā dīzeļdegviela ar intensitāti apmēram desmit litri minūtē. VUGD dienests noklāja visu teritoriju apkārt šīm cisternām ar putām, lai nerastos ugunsgrēka draudi. Vienas cisternas tilpums bija 60 tonnas.Noplūdi sākotnēji mēģinājuši likvidēt, vācot dažāda izmēra kannās un pēc tam dzelzceļa darbinieki atveda speciālu tilpni viena kubikmetra tilpumā, tad degviela tika vākta šajā tilpnē. Nogadījums noticis apmēram 100 metrus no upes, taču nekādi degvielas iekļūšanas ūdenī draudi nebija, jo VUGD izkārtoja speciālās absorbējošās bonas, lai norobežotu degvielas iztecēšanu plašākā teritorijā.No Latvijas dzelzceļa tika izsūtīts atjaunošanas vilciens ar dažādu aprīkojumu un krānu, lai varētu uzlikt šīs cisternas atpakaļ uz sliedēm. Sākotnēji ar speciālu sūkni degviela gan tika pārsūknēta uz atvestajām tukšajām cisternām, lai varētu bojātās pacelt un nolikt uz sliedēm.G.Bāliņš pastāstīja, ka, gāžoties cisternām, bija bojāts arī viens elektrības stabs un bija nokrituši vadi, tādēļ kādu laiku nevarēja kursēt arī elektrovilcieni.