Privātpersonas pērn visbiežāk pirkušas jaunas automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri
Privātpersonas, 2011.gadā iegādājoties auto, 54,7% gadījumu izvēlējušās automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri, atsaucoties uz Ceļu satiksmes drošības direkcijas apkopotajiem datiem, aģentūru BNS informēja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
«Lielākā daļa privātpersonu – 54,7% – ir izvēlējušies automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5–2 litri, otrs populārākais dzinējs bijis ar tilpumu līdz 1,5 litriem, un automašīnas ar tādu dzinēja tilpumu iegādājušies 21,5% privātpersonu, bet trešajā vietā – dzinēji ar tilpumu, kas lielāks par pieciem litriem, un tas bijis 9,7% gadījumu,» sacīja Kulbergs un piebilda, ka piecu litru dzinējs raksturīgs sporta un «Premium» klases automobiļiem.Viņš norādīja, ka šādi statistikas dati skaidrojami ar lielāku nodokļu slogu automašīnām ar lielāku dzinēja tilpumu. «Kā redzams pēc statistikas datiem, viena piektdaļa no visiem jaunu auto pircējiem izvēlējušies automobiļus ar mazu – līdz 1,5 litriem – dzinēja tilpumu, kas skaidrojams ar Latvijā lietotajiem auto braucēju audzinošajiem pasākumiem, uzliekot lielāku nodokļu slogu automašīnām ar lielākiem dzinēja tilpumiem,» klāstīja LPAA valdes priekšsēdētājs.Vienlaikus asociācijas vadītājs atzina, ka, salīdzinot automašīnu spektru uz Latvijas ceļiem un Rietumeiropas valstīs, mūsu valstī joprojām pārsvarā ir lielāka izmēra automašīnas. «Salīdzinot automašīnu spektru uz mūsu ceļiem un Rietumeiropas valstīs, joprojām ir manāma starpība, proti, pie mums aizvien dominē lielāka izmēra automašīnas pretstatā ekonomiskākiem spēkratiem valstīs ar līdzsvarotu un praktisku pircēju izvēli, ko gadu desmitiem ir stimulējusi arī šo valstu nodokļu politika,» paskaidroja Kulbergs.Viņš arī uzsvēra, ka liela nozīme ir dzinēju tehnoloģiju izstrādei un attīstībai. «Tagad jau ir panākts, ka moderns 1,5 litru motors attīsta jaudu, kas līdzvērtīga divu līdz trīs litru dzinējam pirms 20 gadiem. Tehnoloģiju attīstība ļauj būtiski samazināt dzinēja masu, kas savukārt ražotājam ļauj ieekonomēt uz materiālu ietilpību, kas gala rezultātā izlīdzsvaro dzinēja izmaksas un automobiļa cenu,» teica Kulbergs.LPAA ir sabiedriska organizācija, profesionālu ražotājrūpnīcu, Latvijā oficiāli pilnvarotu autoimportētāju un dīleru apvienība. LPAA prioritāte ir aizstāvēt savu biedru intereses sadarbībā ar dažādām valsts institūcijām un nodrošināt pircēju interešu ievērošanu attiecībā uz garantijām, servisu un informāciju. LPAA pašlaik ir 46 biedri, tostarp seši asociatīvie biedri, kuri pārstāv 49 automobiļu un motociklu ražotāju markas un Latvijas tirgū pārdod vairāk nekā 90% jauno transporta līdzekļu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”