Ja naudas nebūs, draud slēgt reisus

Zemgales Plānošanas reģions, kas ir kā valsts dotāciju nodošanas starpnieks sabiedriskā transporta firmām, nav varējis pilnībā norēķināties ar SIA «Migar», kas ir galvenais pasažieru pārvadātājs Jelgavas novadā. Parāda summa sasniegusi 50 tūkstošus latu, un pastāv risks, ka novadā šogad varētu tikt slēgti vairāki sabiedriskā transporta maršruti.
SIA «Migar» valdes loceklis Uldis Valters «Ziņām» apstiprina, ka līdzīgi kā iepriekšējos divos gados arī šogad Zemgales Plānošanas reģions (ZPR), kas ir pakalpojuma pasūtītājs, ar uzņēmumu nav norēķinājies par aptuveni 50 tūkstošiem latu. U.Valteram nekas cits neatliekot, kā turpināt cerēt, ka nauda tiks samaksāta un reisi nebūs jāslēdz. «Jau kuru gadu dzīvojam cerībā un parādos. Ar mums laikus nenorēķinās, tāpēc arī paši esam spiesti palikt parādā par degvielu, rezerves daļām, telpu īri un citiem pakalpojumiem, bet, par laimi, piegādātāji ir saprotoši un pacietīgi gaida, citādi jau no rītdienas autobusi vairs nekursētu,» sašutis U.Valters. Viņš uzskata, ka naudas sadalījums reģionos nenorit godīgi un ietekmīgākie saņem lielāku «gaļas gabalu», bet pārējie spiesti gaidīt un cerēt. Kopumā valsts mērogā plānošanas reģioni visvairāk palikuši parādā pārvadātājiem Zemgalē, Vidzemē un Latgalē.ZPR Sabiedriskā transporta un autoceļu attīstības nodaļas vadītāja Alda Ērmane «Ziņām» skaidro, ka nauda tiekot meklēta, ZPR nosūtījis vēstules gan Finanšu, gan Satiksmes ministrijai, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai ar lūgumu rast līdzekļus pakalpojumu maksai un tiekot gaidītas atbildes. «Strādājam katru dienu un ceram, ka parāda summu varēsim atmaksāt, vēlākais, vismaz gada otrajā pusē,» stāsta A.Ērmane. Zemgalē finansējuma trūkums skar 12 pārvadātāju. A.Ērmane neslēpj: ja nauda valsts kasē netiks atrasta, pastāv risks, ka varētu tikt slēgti reisi.Pērn iepriekšējā gada parādu «Migar» atguva tikai rudenī, tāpēc uzņēmuma vadītājs cer, ka arī šogad norēķināšanās par sniegtajiem pakalpojumiem kaut kad tomēr notiks un reisi nebūs jāslēdz. Viņš piebilst, ka uzņēmumam vairs nav uz kā ietaupīt. «Ja kādu dienu autobuss lauku pieturā nepiestās, lai cilvēki nedomā, ka tas ir mūsu vainas dēļ, bet zina, ka Zemgales Plānošanas reģions nepilda savas saistības. Neesmu arī īsti drošs, cik ilgi vēl spēsim izturēt, ka par mums ņirgājas. Pieļauju, ka vienu dienu autobusi vienkārši apstāsies un nekursēs vispār, jo valsts vai vēl kāds nav izpildījis savas saistības,» sašutis U.Valters. Viņš ir pārliecināts, ka naudas sadales process ir steidzami jāpārskata, lai vienam «gaļas gabals» nav lielāks, citam – mazāks.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”