Šogad gandrīz divkāršojies par dažādiem pārkāpumiem sodīto velosipēdistu skaits
Šā gada trīs mēnešos par dažādiem administratīviem pārkāpumiem policija sodījusi jau 1500 velosipēdistus, bet pērn analogā laika posmā sodīto divriteņu braucēju skaits bija 900, aģentūrai LETA pastāstīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes Metodiskās vadības nodaļas priekšnieks Andris Pāže.
Velosipēdistu skaits ar katru gadu pieaug, turklāt riteņbraukšanas sezona praktiski netiek pārtraukta arī ziemas periodā. Policija uzskata, ka velosipēdu skaita pieaugums saistāms gan ar degvielas cenu kāpumu, gan veselīga dzīvesveida popularizēšanu.Policijai neesot informācijas, cik Latvijā kopumā varētu būt aktīvo velosipēdistu. Pēc Pāžes domām, ļoti daudz cilvēku «vismaz reizi dienā min pedāļus».Lai pārvietotos ar velosipēdu, ir nepieciešamas tiesības, kas apliecina velobraucēja zināšanas ceļu satiksmes noteikumos. Ja velobraucējam ir cita transportlīdzekļa vadītāja apliecība, tad speciālas velosipēda braukšanas tiesības nav jākārto. Turpretim visiem pārējiem, sākot no 12 gadu vecuma, ir nepieciešams tās nokārtot.Kā aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors, šogad līdz 23.aprīlim kopumā visā Latvijā velosipēdista tiesības nolikuši 1527 cilvēki, bet pērn šajā laika posmā - 1533. Šogad pie velotiesībām ticis 941 bērns vecumā līdz 14 gadiem, 107 jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, bet no 19 gadiem un vecāki - 479.Par braukšanu bez tiesībām velosipēdistu var sodīt, izsakot brīdinājumu, vai uzliekot naudas sodu no pieciem līdz 20 latiem. Pāže gan atzīst, ka šie sodi ir visai neadekvāti sekām, kas var iestāties, nezinot ceļu satiksmes noteikumus. Tomēr par sodu palielināšanu pagaidām netiekot domāts. Ja velosipēdists tiek pieķerts bez tiesībām, pirmo reizi viņam izsaka brīdinājumu, taču, ja pārkāpums izdarīts atkārtoti vai papildus tam vēl tiek konstatēti citi pārkāpumi, piemēro naudas sodu.Vaicāts, vai un cik bieži policija pārbauda velosipēdistu tiesību esamību, Pāže apgalvoja, ka tas notiek regulāri. Piemēram, pagājušajā gadā par dažādiem pārkāpumiem kopumā sodīti vairāk nekā 11 000 velosipēdistu. Tiesa, policijā nav uzskaites, konkrēti par kādiem pārkāpumiem riteņbraucēji tiek sodīti. Pāže skaidroja, ka statistika atsevišķi neuzrāda, cik sodīto velosipēdistu ir par braukšanu bez tiesībām, par braukšanu reibumā un citiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.Policija arī iesaka visiem velosipēdistiem lietot aizsargķiveres, lai gan likums to obligāti neparedz. Ķiverēm obligāti jābūt galvā vien bērniem vecumā no septiņiem līdz 12 gadiem, ja viņi kopā ar pieaugušo pārvietojas pa brauktuvi. Tomēr Pāže iesaka tās lietot ikvienam, jo ceļu satiksmes negadījumā riteņbraucējs var tikt pasargāts no nopietnām traumām.Policijas vērojumi liecina, ka pēdējā laikā būtiski palielinoties to velosipēdistu skaits, kuri brauc reibumā. Par braukšanu reibumā velosipēdistam var piemērot līdz 120 latu lielu naudas sodu. Soda apmērs esot atkarība no alkohola promilēm organismā. Visvairāk reibušo riteņbraucēju tiek aizturēti Rīgā, kas ir saprotams lielā iedzīvotāju skaita dēļ, taču, ja raugās uz citiem iemesliem, lielākoties reibumā brauc lauku apvidos dzīvojošie. Viņu kontingents esot visdažādākais - jauni, veci, vīrieši, sievietes, jaunieši.Pāže uzskata, ka sodu palielināšana par braukšanu reibumā situāciju neatrisinās, jo laukos tāpat iedzīvotājiem nebūs līdzekļu tos nomaksāt. Kā vienīgo iespēju policija saredz izskaidrošanas darbu, cik bīstami tas var būt.Runājot par to, cik labi velosipēdisti pārzina ceļu satiksmes noteikumus, Pāže atzīst, ka daudzi grēko. Galvenie iemesli to pārkāšanai esot nepareiza manevra veikšana, braukšana pa nepareizo brauktuves pusi, nepareiza brauktuves šķērsošana krustojumus - gan regulējamos, gan neregulējamos.Pāže velosipēdistiem arī vēlējās atgādināt, ka, braucot pa ietvei, priekšroka ir gājējiem, bet, braucot pa veloceliņu, gājējiem drīkst pa to pārvietoties, taču netraucējot riteņbraucējus. Jaunums ir tas, ka pa veloceliņiem nedrīkst pārvietoties mopēdi, tiem jābrauc pa brauktuvi kopā ar citiem transportlīdzekļiem.Un vēl viens drošības aspekts, ko vēlas atzīmēt ir policija, ir braukšana ar mūzikas atskaņošanas ierīcēm ausīs. Pāže ir pretinieks tam, ka velosipēdisti brauc ar «austiņām ausīs», jo mūzikas klausīšanās novērš uzmanību no pamatnodarbes, kas savukārt var izraisīt kādu negadījumu. Likumā gan nav aizlieguma pārvietoties ar velosipēdu un klausīties mūziku.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”