ZZ.lv ARHĪVS

Salkazanovs: Maršrutu samazināšana ietaupa budžetu, bet pasažieri pazūd

> LETA

2012. gada 22. maijs 17:39

994
Salkazanovs: Maršrutu samazināšana ietaupa budžetu, bet pasažieri pazūd

Līdz šim pēc Autotransporta direkcijas (ATD) ieteikumiem īstenotā maršrutu optimizēšana gan samazina izdevumus valsts budžetā, taču nedod atbilstošu pienesumu citiem reisiem un vilcieniem, kā dēļ daļa līdzšinējo pasažieru tiek zaudēta, uzskata SIA «Jelgavas Autobusu parks» valdes loceklis un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Pēteris Salkazanovs.

LPPA vadītājs apgalvoja, ka par pēdējiem ATD plāniem pārvadātāji reģionos pagaidām neesot informēti. LPPA zināms, ka ATD tikušies ar diviem starppilsētu pārvadātājiem - AS «Nordeka» un AS «CATA», bet ar citiem jaunas reorganizācijas plāni neesot apspriesti.«Pēc mūsu rīcībā esošās AS «Pasažieru vilciens» (PV) statistikas, pagaidām nav piepildījušās ATD prognozes par pasažieru plūsmas pieaugumu vilcienos. Faktiski iepriekšējo reisu samazinājuma rezultātā lielākā daļa šo pasažieru ir it kā pazudusi, kas liecina, ka cilvēki acīmredzot izvēlējušies citu transporta veidu. Noteikti ir strauji audzis privāto nelegālo pārvadājumu apjoms,» domā Salkazanovs.Viņš pauda viedokli, ka daudzu apdzīvoto vietu infrastruktūrā vilcienu stacijas ir pārāk tālu no autobusu maršrutu pieturām, un iedzīvotājiem tas nozīmē ievērojamas pārmaiņas ne tikai izmaksās, bet arī patērētā laika ziņā.«Piemēram, Jelgavā mēs esam centušies pielāgot pilsētas autobusu grafiku vilcienu grafikam trīs stacijās - «Jelgava», «Cukurfabrika» un «Ozolnieki», taču tam nav būtiskas nozīmes, ja tiem iedzīvotājiem, kam jānokļūst Rīgā, Pārdaugavā, attiecīgi nav pieejams transports Pierīgas stacijās, piemēram, «Turība» vai «Atgāzene». Rezultātā cilvēki izvēlas citu transportu,» skaidroja Salkazanovs.Viņš informēja, ka arī Tukuma un citos virzienos pārvadātāji konstatējuši, ka citos autobusu reisos vai vilcienos pasažieru skaits neaug atbilstoši samazināto reisu apjomam. Vienīgais reorganizācijas devums ir ietaupījums valsts budžetam - to nevarot noliegt, taču pasažieru plūsmas pārvirzīšanas plāni ir nereāli, ja to dara tikai administratīvi, nerēķinoties ar iedzīvotāju patērēto laiku viņu ierastajā ceļā un neko nemainot plašāk.Rezultātā budžeta ietaupījums ir vienīgais pienesums, bet pasažieri tiek zaudēti, skaidroja Salkazanovs.Pēc pārvadātāju rīcībā esošajiem datiem, PV pasažieru apjoms vilcienos pēdējā laikā bija pat samazinājies, nerunājot par pieaugumu, informēja LPPA prezidents.