ZZ.lv ARHĪVS

«Rīgas miesnieka» apgrozījums pērn pieaudzis par 12,6%

> LETA

2012. gada 16. jūlijs 11:47

421
«Rīgas miesnieka» apgrozījums pērn pieaudzis par 12,6%

Gaļas pārstrādes kompānijas AS «Rīgas miesnieks» apgrozījums pērn pieaudzis par 12,6%, liecina Firmas.lv informācija.

2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 24,2 miljoni latu, bet 2011.gadā - 27,24 miljoni latu.«Rīgas miesnieka» peļņa sarukusi par 72,1% - no 314 372 latiem 2010.gadā līdz 87 579 latiem 2011.gadā.Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka pērn piedzīvota stabila kompānijas attīstība. Apgrozījums pieaudzis, neskatoties uz pārdošanas apjomu samazināšanos par 10%, sekojot kopējā Latvijas gaļas tirgus lejupslīdes tendencēm. Visbūtiskākais relatīvais pieaugums bija pusžāvēto desu grupā, auksti kūpināto desu grupā un vistas gaļas produktu grupā.«Rīgas miesnieks» aizņem apmēram 30% no kopējā gaļas produktu tirgus Latvijā.Pērn uzņēmums nostiprināja savas pozīcijas kūpināto desu un kūpinātas gaļas grupās. Labas tirgus pozīcijas saglabātas vairākās produktu grupās - produkti no maltās gaļas, cīsiņi, kūpinātas desas, desiņas grilēšanai un vārītās desas.Pārdošanas apjomu un tirgus daļas pieaugums bija raksturīgs 2011.gada pirmajam pusgadam. Savukārt otrajā pusgadā uzņēmuma darbības rezultātus negatīvi ietekmēja izejvielu un energoresursu cenu kāpums, kā rezultātā «Rīgas miesnieks» bija spiests celt realizējamās produkcijas cenas.Pērn jūnijā «Rīgas miesnieks» veiksmīgi pabeidza 2010.gadā sākto visu produktu ražošanas pārcelšanas procesu uz AS «Jelgavas gaļas kombināts» ražotni. Kopš 2011.gada marta beigām ražošana turpināta tikai «Jelgavas gaļas kombināta» telpās, bet jūnija sākumā ražošanu sāka jaunais pelmeņu cehs.Pērn veikta uzņēmuma struktūras reorganizācija, kas nodrošināja ražošanas efektivitātes palielināšanos un fiksēto izmaksu samazināšanos, kas daļēji kompensēja izejvielu cenu un energoresursu izmaksu pieaugumu.Darbs pie rentabilitātes celšanas tiks turpināts arī 2012.gadā - viens no galvenajiem uzdevumiem ir izmaksu optimizācija.Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka arī šogad vērojamas izejvielu cenu pieauguma tendences, kas krasi saasinājās 2011.gadā. Tāpat gaļas ražotājus Latvijā negatīvi ietekmē degvielas cenu kāpums, gāzes un siltumenerģijas tarifu pieaugums, kas būtiski ietekmē iedzīvotāju pirktspēju.Pircēji arvien biežāk izvēlas lētākus pārtikas produktus, savukārt patērētāji ar augstu pirktspēju kļūst izvēlīgāki un arvien lielāku uzmanību pievērš produktu sastāvam un kvalitātei.Šogad iecerēts īstenot agresīvas, uz klientu orientētas pārdošanas un mārketinga aktivitātes, palielināt eksportu uz Lietuvu, Igauniju, Krieviju un citām valstīm.