Lidotāji grib saglabāt visu lidlauku
Sakarā ar mierizlīguma iespēju konfliktā starp Domi un uzņēmumu «BaltDelAero», kas pretendē uz Jelgavas lidlauka privatizāciju, piektdienas rītā izcēlās strīds starp juristu, maksātnespējas administratoru Māri Sprūdu, kurš pārstāv Domes intereses, un Rīgas areokluba un Jelgavas lidotājiem, kas jau ilgāku laiku darbojas šajā lidlaukā.
Strīda cēlonis ir lidotāju neizpratne par Jelgavas Domes nodomu panākt mierizlīgumu ar «BaltDelAero», atdodot šim uzņēmumam daļu no lidlauka plātnēm, bet lidotāju rīcībā atstājot pacelšanās nolaišanās joslu 800 metru garumā un divdesmit metru platumā. Pašlaik Jelgavas lidlauka pacelšanās - nolaišanās josla ir 1800 metru gara un četrdesmit metro plata. No tās aptuveni vienas trešdaļas garumā betona plātnes noņemtas jau «BaltDelAero» saimniekošanas sākumā (bijušajos helikopteru stāvlaukumos un citur lidlauka teritorijā).
Klātesošais advokāts Aigars Lūsis, kurš agrāk bija maksātnespējīgā uzņēmuma «BaltDelAero» administrators, centās izskaidrot Domes nostāju. Viņš sacīja, ka, atdodot daļu plātņu, lidlauks tiks vaļā no «BaltDelAero», kas pagaidām ir likumīgs lidlauka būvju, tajā skaitā skrejceļa plātņu īpašnieks. Tomēr lidotāji saglabāja asu nostāju.
«Ja pacelšanās - nolaišanās joslas plāksnes atkal sāks izvest, mēs noorganizēsim piecdesmit - sešdesmit cilvēkus, tostarp sievietes ar bērniem, kas gulsies vedējiem zem riteņiem,» teica Rīgas Aerokluba tehniskais direktors Sauļus Vilimas.
Leģendārais lidotājs Huberts Štekelis izteicās, ka viņa motorplanierim un vispār mazajai aviācijai ar 800 metru garu un 20 metru platu pacelšanās - nolaišanās joslu pietiktu, taču jārēķinās, ka nākotnē aviācija attīstīsies un situācija mainīsies.
Savukārt Domi pārstāvošais jurists Māris Sprūds «Ziņām» minēja, ka Ikšķiles lidlaukā ir 600 un 900 metru gari skrejceļi, Cēsīs - 600 metru, Limbažos - 500, Ādažos - 400.«Tas, ka mēs kaut ko atgūstam un saglabājam ir daudz labāk nekā pašlaik,» teica M. Sprūds.
Domes izpilddirektora vietnieks Vilis Ļevčenoks piebilda, ka Jelgavas lidlaukā, kamēr tas nav sertificēts, lidojumi notiek nelikumīgi, tādēļ situācija prasa risinājumu. Ja visas plātnes paliktu, pašvaldībai, atgūstot lidlauka būves, nāktos atmaksā «BaltDelAero» 336 064 latus, ko šis uzņēmums ir iemaksājis lidlauka privatizēšanā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”