ZZ.lv ARHĪVS

Lidlaukam cer atrast investoru

Gaitis Grūtups

2007. gada 11. jūlijs 08:30

1467
Lidlaukam cer atrast investoru

Otrdien Zemgales apgabaltiesa apstiprināja mierizlīgumu starp pilsētas Domi un SIA «BaltDelAero», kas pretendēja uz Jelgavas lidlauka privatizāciju un ko sakarā ar maksātnespēju 1997. gadā Dome iesūdzēja tiesā, pieprasot pašvaldībai atjaunot īpašuma tiesības.

Mierizlīgums dod jaunu impulsu investora meklēšanai, kas būtu gatavs gan ieguldīt naudu lidlauka attīstīšanā, gan atmaksātu uzņēmumam piederošo lidlauka betona plākšņu vērtību. Ja tomēr divu gadu laikā šāds investors neatradīsies, «BaltDelAero», ko mierizlīgumā pārstāv uzņēmējs Ilgvars Lecis un Ilze Konstantinova, atļauts noārdīt lielāko daļu skrejceļa betona plātņu, atstājot vien nosēšanās - pacelšanās joslu 800 metru garumā un 20 metru platumā, pievedceļu ar lidmašīnu stāvvietām, kā arī līdz šim «BaltDelAero» piederošās ēkas (teritorijas zeme pieder pašvaldībai).

Tiesas sēde Domes advokātes Agritas Bules un «BaltDelAero» pārstāves I.Konstantinovas kavēšanās dēļ sākās ar divu stundu novēlošanos.

Uz tiesas sēdi bija ieradušies vairāki lidotāji, kas ir ieinteresēti Jelgavas lidlauka saglabāšanā un attīstībā. Latvijas Nacionālās aviācijas biedrības priekšsēdētāja vietnieks Valdis Ābele «Ziņām» teica:

«Ja pēc diviem gadiem nāksies lidlauku samazināt, tad Jelgavā vairs nevarēs nodrošināt mācību lidojumus daudziem gaisa kuģu tipiem. Privatizācijas gaitā likvidē lidlaukus Spilvē un Rumbulā, tāpēc vēl jo vairāk Jelgavas lidlauks nākotnē varētu kļūt par mazās un komercaviācijas centru Rīgas reģionā. «BaltDelAero» ieguldītos līdzekļus, manuprāt, vajadzēja kompensēt ar zemi, kas Jelgavas lidlaukam ir krietni vairāk nekā nepieciešams.»

Par iespējām atrast investoru Jelgavas lidlaukam, ko, slēdzot mierizlīgumu, apņēmusies gan Dome, gan «BaltDelAero», pēc tiesas sēdes neviens neizteicās.

Privatizējot lidlauka būves, «BaltDelAero» iemaksāja 336 064 latus (no tiem 80% - privatizācijas sertifikātos), taču vairāku gadu laikā investoru tā arī neatrada. Tagad, kad aviācija ir vairāk attīstījusies un lidlauks vairs nav tiesiska strīda objekts, ieguldītāja meklēšana varētu būt sekmīgāka.

«BaltDelAero» saimniekošanas laikā demontēts un pārdots liels skaits 6X2 metrus lielo skrejceļa plātņu. Lidotājs Jānis Pladars aptuveni aprēķināja, ka sliktākajā gadījumā pēc diviem gadiem lidlaukā paliks ap 1300 plātņu, bet līdz tam noņems un pārdos ap pieciem tūkstošiem plātņu. To aptuvenā vērtība varētu būt 100 lati gabalā, tātad kopā - ap pusmiljonu latu.