ZZ.lv ARHĪVS

Ražošana - Valgundē, realizācija - Jelgavā

Anna Afanasjeva

2007. gada 11. jūlijs 16:45

1468
Ražošana - Valgundē, realizācija - Jelgavā

Pēc īpašnieku maiņas dzērienu ražotāja «Veta» produkcijas izplatīšana izmaksu samazināšanas nolūkā būs apvienota ar uzņēmuma «Latvijas keramika A» realizācijas nodaļu.

«Vetas» valdes loceklis Jānis Janovskis stāsta, ka īpašnieku maiņu izraisījusi apgrozījuma krišanās. Iespējams, tas saistīts ar lielo īpašnieku skaitu un grūtībām panākt vienotu nostāju. Savukārt mārketinga aktivitāšu trūkuma dēļ produkcija kļuvusi mazāk atpazīstama.

Pēc īpašnieku maiņas sakārtoti patenta jautājumi attiecībā uz izstrādājumu veidiem un dizainu. Daļa līdzšinējo etiķešu saglabāsies, daļa mainīsies. «Kardinālas pārmaiņas, uzņēmuma taktikas «laušana» nenotiks, sakārtošanu veiksim mierīgā ceļā,» pauž J. Janovskis. Tiek apzinātas stiprās un vājās puses, darbinieku potenciāls, realizācijas paplašināšanas iespējas.

Pēdējos gados «Vetā» nebija savas Realizācijas nodaļas, bet produkciju izplata vairumtirgotājs «Latalko». Starp SIA «Veta» un «Latvijas keramika A» jau līdz šim bija sadarbības līgums, un arī turpmāk plānots izvērst kopīgas aktivitātes.

«Vetas» dzērienu ražotne atradīsies līdzšinējā vietā Valgundes novadā, bet administrācija un realizācijas nodaļa, kas orientēsies uz eksportu - «Latvijas keramika A» telpās. Šeit paredzēts izveidot arī «Vetas» mazumtirdzniecības veikalu. Abu uzņēmumu transporta un loģistikas apvienošana ļaus samazināt izmaksas.

Pārsvarā produkciju plānots eksportēt - gan uz austrumiem, gan rietumiem, sevišķi Skandināvijas virzienā. Procesu varētu atvieglot līdz šim keramikas uzņēmumā gūtā pieredze, paplašinot noieta tirgu. Šim nolūkam kalpos keramikas uzņēmuma sadarbības partneri, ar tirdzniecības pārstāvjiem jau uzsāktas sarunas arī par «Vetas» izstrādājumu realizāciju.

Patērētāju vidū «Vetas» produkcija kādreizējo atpazīstamību zaudējusi līdz ar liķieru «buma» aiziešanu. Daudziem produkcija asociējās ar sintētisku piegaršu. J.Janovskis pauž, ka uzņēmums jau sen izmantojot tikai dabīgās izejvielas. Patērētāju nezināšanā acīmredzot vainojams informācijas trūkums no uzņēmuma puses, domā vadītājs.

Pakāpeniski produkcijas klāstā veiktas zināmas izmaiņas. No ražošanas izņemts šņabis, kura stiprums nesasniedz 40 grādu. Saglabātas izveidotās liķieru grupas. Straujāk plānots attīstīt keramikas pudelēs pildītā upeņu grāla ražošanu. Rudenī virknei uzņēmuma produkcijas būs jaunas etiķetes. Papildus ierastajiem pildījumiem tiek strādāts, lai izveidotu dažāda tilpuma suvenīrpildījuma variantus un dāvanu komplektus.