ZZ.lv ARHĪVS

JAP šoferiem jāstrādā vairāk

Lāsma Antoneviča

2007. gada 1. augusts 17:16

729
JAP šoferiem jāstrādā vairāk

No augusta SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) pilsētas autobusu šoferiem četru darba dienu vietā jāstrādā piecas. Pēc tām pienākas divas brīvdienas. Uzņēmuma vadība skaidro, ka jaunā kārtība noteikta uz laiku, kamēr no atvaļinājumiem atgriezīsies pietiekams skaits sabiedriskā transporta vadītāju.

«Kā var būt normāla veselība, ja nedabū atpūsties?» vērtējot radušos situāciju, sašutis jautā kāds JAP autobusa šoferis, kurš savu vārdu nevēlējās atklāt.

«Pirms dažiem gadiem strādājām divas dienas un tikpat bija brīvas, kas likās normāli un cilvēcīgi. Tad pielika četras darbadienas - cietām! Nu ir piecas! Liela daļa šoferu ir pensijas vecumā, nebūtu brīnums, ja kādam «motors» neizturētu. Darbs sākas pulksten piecos no rīta, mājās esam ap pulksten 23. Nauda šeit lomu nespēlē (un nopelnīt mēs arī neko nevaram, jo atalgojums tiek aprēķināts pēc ļoti neizdevīgiem koeficentiem) - par veselību jādomā!» viņš pārliecināts.

«Strādāt nav kam, tāpēc spiež, lai līnijas kursētu, bet tas taču nav normāli! Sākam darbu jau agri no rīta, bet visus mazos pārtraukumus mums skaita ārā, taču faktiski tajā laikā mēs esam darbā. Mēnesī iznāk nostrādāt pāri 200 stundām (norma ir 176 stundas - red.), ar pārtraukumiem sanāktu visas 300,» pauž vēl kāds šoferis.

JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska skaidro, ka augusts tradicionāli ir atvaļinājumu mēnesis, un iespēju atpūsties šajā laikā izmanto arī vairāki JAP šoferi - individuālie komersanti.

«Lai neciestu pasažieri, tiek optimizēti pārējo šoferu darba grafiki, kuriem jāaizvieto atvaļinājumā esošie kolēģi. Šāda situācija turpināsies līdz septembrim, kad darbā atgriezīsies lielākā daļa individuālo komersantu. Kopumā uz 1.augustu JAP strādā veic 125 šoferi. Saskaņā ar jūlija datiem, viņi mēnesī vidēji nostrādājuši 145,9 stundas,» apgalvo V.Ļubļinska.

Pirms dažiem mēnešiem uz «Ziņu» jautājumu par JAP pilsētas sabiedriskā transporta vadītāju darba grafiku un iespējamo pārslodzi uzņēmuma komercdirektore apgalvoja, ka darbā netiek pārkāpta normatīvos dokumentos noteiktā kārtība, par ko regulāri pārliecinās Autotransporta direkcija.

«Ir šoferi, kuri veselības stāvokļa dēļ vai tāpēc, ka viņiem ir vēl kāds darbs, nostrādā mazāk par 150 stundām mēnesī, un ir jauni, spēcīgi sabiedriskā transporta vadītāji, kas ir ar mieru nopelnīt vairāk. Viņi var pārstrādāt normu, bet viss notiek atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem. Šofera darba diena ir gara, bet viņiem pienākas vairāki īsie un garie pārtraukumi - trīs, četras stundas. Neliedzam iespēju braukšanai atpūtā izmantot mūsu transportu,» piebilda V.Ļubļinska. Viņa noliedza, ka šoferi varētu būt pārguruši.