ZZ.lv ARHĪVS

Jārēķinās ar «korķiem» uz šosejas

Inga Karlinska

2007. gada 12. septembris 09:36

2058
Jārēķinās ar «korķiem» uz šosejas

Līdz novembrim turpināsies divu krustojumu rekonstrukcija uz šosejas Jelgava - Rīga pie Jaunolaines, tāpēc autobraucējiem jārēķinās ar sastrēgumiem, kuros nereti jāpavada pat četrdesmit minūtes. Būvnieki gan sola tuvākajās dienās veikt uzlabojumus.

Kā «Ziņas» informēja valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas projektu vadītāja Ieva Niedra, remontdarbi tiek veikti autoceļa A8 krustojumā ar pievedceļu uz Olaini, kā arī krustojumā ar Baznīcas ielu Jaunolainē.«Krustojumā ar Olaines pievedceļu uzstādīs luksoforu, kā arī ierīkos krustojuma apgaismojumu, savukārt Jaunolainē tiks ierīkota ne tikai pāreja, bet arī izbūvēti gājēju celiņi, jaunas autobusa pieturas un apgriešanās joslas,» plānus atklāj projekta vadītājs būvuzraugs Jānis Vasaraudzis. Remonts krustojumā ar Olaines pievedceļu turpinās jau mēnesi, bet šajā nedēļā uzsākti darbi arī Jaunolainē. Kopš pirmdienas ik rītu ap pulksten astoņiem uz šosejas veidojas sastrēgumi. Piemēram, autobraucējs Andrejs, darba dienas rītā dodoties uz Rīgu, tajos pavada apmēram pusstundu. «Ziņu» rīcībā ir informācija, ka šis nebūt nav maksimālais laiks, ko var nākties nosēdēt «korķī».J.Vasaraudzis sola, ka jau līdz ceturtdienai tikšot veiktas izmaiņas satiksmes organizācijā, izveidojot divas joslas kustībai uz Rīgu.«Daudz kur pie sastrēguma ir vainojami paši autovadītāji, jo negrib pakļauties zīmju prasībām, cenšas nezin kur iespraukties, gāž barjeras un kavē satiksmi. Ja pirmdien sastrēguma garums bija vairāk nekā seši kilometri, tad otrdien atlika parādīties policijai, un «korķis» samazinājās līdz diviem kilometriem. Taču likumsargi arī vienmēr nevar tur atrasties,» piebilst būvuzraugs.«Remontdarbi vienlaikus abās vietās sākti tieši tādēļ, lai šoseju sakārtotu maksimāli īsā laikā, nevis rekonstrukciju veiktu gadu,» piebilst I.Niedra, aicinot šoferus izturēties pret notiekošo ar izpratni.Darbus veic SIA «Lemcon Latvija», un projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 2,1 miljons latu. Jāpiebilst, ka tuvāko piecu gadu laikā paredzēts Rīgas - Jelgavas šoseju veidot par ātrgaitas maģistrāli, kas neļaus uz tās veidot viena līmeņa krustojumus - visās citu ceļu šķērsošanas vietā būs jāizbūvē tilti vai tuneļi, taču J.Vasaraudzis uzskata, ka labāk šobrīd ieguldīt dažus miljonus, nevis pieļaut cilvēku bojāeju līdz tam laikam, kad tiks veikta šosejas pārbūve.«Arī Baložu krustojumā mums pārmeta, ka esam izšķērdējuši 300 tūkstošus latu, taču pēc rekonstrukcijas tur negadījumi tikpat kā vairs nenotiek,» remontdarbu pamatotību skaidro projekta vadītājs.