ZZ.lv ARHĪVS

Krustojumā izmaiņu vairs nebūs

Inga Karlinska

2007. gada 18. septembris 17:05

1021
Krustojumā izmaiņu vairs nebūs

Lai gan braukšanas joslu platums Meiju ceļa un Satiksmes ielas krustojumā, pēc speciālistu teiktā, atbilst normatīvajiem aktiem, tur notikušas vairākas lielgabarītu transporta līdzekļu «rīvēšanās» - šaurības dēļ tie nespēj izmainīties. Aģentūras «Pilsētsaimniecība» pārstāvji tajā vaino pašus autovadītājus.

«Ziņas» jau rakstīja, ka minētais krustojums pārveidots par regulējamu, uzstādot luksoforu ar papildsekciju kreisajam pagriezienam, kam ieviesta speciāla josla. Kā tobrīd atzina «Pilsētsaimniecības» direktors Andrejs Baļčūns, sākotnējās izbūves laikā pieļautas kļūdas, un tā rezultātā brauktuve izdevusies pārāk šaura. Tādēļ vēlāk tā paplatināta līdz deviņiem metriem.Solītais šobrīd esot izdarīts, taču, pēc vairāku autobusu un kravas automašīnu vadītāju sacītā, braukšana šajā vietā tik un tā ir apgrūtinoša. Piemēram, nesen tur kādam furgonam satiksmes autobuss nolocīja spoguli. Tā kā bojājumi bija nelieli, policija netika saukta, un ar to aizbildinās arī atbildīgās institūcijas - par iespējamajām avārijām nekādu ziņu neesot.Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības audita daļas auditors Alvis Puķītis skaidro, ka, vadoties pēc spēkā esošajiem standartiem, ticamākais, šādas kategorijas ielā braukšanas joslas platumam jābūt vismaz 3,25 metri.«Atsevišķos gadījumos tiek izmantots novecojis un spēku zaudējis dokuments - LB 100, kurā ir paredzētas šaurākas joslas, taču tās nedrīkstētu būt zem trim metriem. Jebkurā gadījumā projektētājiem jāanalizē satiksmes intensitāte,» uzskata speciālists.«Ziņas», veicot mērījumus Meiju ceļā iepretī veikalam «Maxima», noskaidroja, ka šajā vietā joslu platums ir atšķirīgs. Piemēram, pirmās joslas (tuvāk veikalam) platums, mērot no apmales līdz baltajai līnijai, ir 2,91 metrs, bet blakus joslai no vienas baltās līnijas līdz otrai - 2,89 metri. Salīdzinājumam - pilsētā kursējošo satiksmes autobusu «Mercedes Citaro» platums, ierēķinot spoguļu izvirzījumu ārpus gabarītiem, ir 3,01 metrs.Kopējās krustojuma rekonstrukcijas izmaksas ir 46 246,66 lati, no kuriem 35 266,66 latus sedza SIA «YIT Celtniecība», bet pārējo - «Pilsētsaimniecība» no sava budžeta. A.Baļčūns informē, ka jau sākotnēji krustojuma atjaunošana bija paredzēta par «YIT» līdzekļiem, bet bijusi ieplānota arī brauktuves paplašināšana, ko apņēmusies veikt «Pilsētsaimniecība».«Vairāk nekādi uzlabojumi nav paredzēti. Autovadītāji paši ir vainīgi, ja tur nevar izbraukt,» piebilst aģentūras direktors.