ZZ.lv ARHĪVS

Pēc 7000 latu investēšanas jauns Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums sācis ražot ekskluzīvu musli

> LETA

2012. gada 20. augusts 08:53

1078
Pēc 7000 latu investēšanas jauns Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums sācis ražot ekskluzīvu musli

Investējot 7000 latu jauna produkta izstrādē, Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums SIA «Felici» sācis ražot īpašu, uzturvielām bagātu, musli ar zīmolu «Graci», par kuru tirgotāju jau izrāda interesi.

Pilnsabiedrības «JIC biznesa inkubators» izpilddirektors Agris Ķipurs aģentūru LETA informēja, ka līdz šim produkta izstrādē uzņēmums investējis 7000 latu, un turpmākie plāni tiks izskatīti sešu mēnešu laikā pēc musli nonākšanas veikalu plauktos, kad varēs izvērtēt patērētāju interesi, noskaidrojot, vai tiks izdarīti atkārtoti pirkumi.Pirmā publiskā iepazīstināšana ar musli «Graci» notiks izstādē «Riga Food», kas norisināsies no 5.septembra līdz 8.septembrim.«Pagaidām esam noslēguši līgumu ar «Rimi Baltic», piedāvājumu izskata arī lielveikali «Sky», «Stockmann», «Prisma» un «Elvi»,« informēja SIA «Felici» vadītāja Alise Balgalve.«Produkts ir gana atšķirīgs, tāpēc būs viegli pamanāms veikalu plauktos, tomēr plānojam izmantot arī lielveikalu mārketinga pamata pakalpojumus, piemēram, izvietot banerus pie plauktiem,» stāsta uzņēmuma «Felici» vadītāja, piebilstot, ka rīkošot arī degustācijas lielveikalos, kas palīdzēs saprast patērētāju nostāju un izvērtēt - produktu attīstīt, uzlabot vai pārveidot.««Graci» musli sastāvu varam saukt par ekskluzīvu, jo no 17 dažādām sastāvdaļām 12 ir specifiskas - tā sastāvā ir tritikāle, kailgraudu mieži, spelta, linsēklas, upenes, āboli, kanēlis, ķirbji un topinambūrs. Bieži izejvielas vērtība slēpjas tās specifiskajā pārstrādē,» skaidroja Balgalve.Viņa pauda, ka produkta ideja dzima pirms trim gadiem, kad pašai kļuvusi aktuāla formas atgūšana pēc pirmā bērna piedzimšanas.«Sāku interesēties par graudiem, sēklām, augļiem un iepazinos ar Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas stacijas selekcionāriem, kuri prezentēja tritikāli un kailgraudu miežus. Uzzinot par šo graudaugu īpašībām un netradicionalitāti, sapratu, ka tā ir brīva niša, kur strādāt. Visaktīvākais darbs pie produkta izstrādes bijis pēdējos deviņus mēnešus,» klāstīja SIA «Felici» vadītāja.«Sākums bija eksperimentu laiks - mērcēju graudus, placināju ar rokas dzirnavām, kaltēju uz palodzes un cepeškrāsnī, diedzēju graudus un sēklas, malu kafijas dzirnavās, blenderī... Konsultējoties ar speciālistiem, izstrādāju receptes, meklēju sadarbības partnerus, testējām un laboratoriski noteicām produktu uzturvērtību,» skaidroja Balgalve. «Apkopojot ekspertu viedokļus, centāmies izstrādāt produktus cilvēku slaidumam un skaistumam, ar dažādām funkcijām, tomēr vienādu vadmotīvu - veselīgs, šķiedrvielām bagāts, pilnvērtīgs musli.»Graudi produkta ražošanai meklēti caur selekcionāriem - viņi pazīst zemniekus, kuri izmanto Latvijā selekcionētu sēklu. Tiekot iepirkts arī pašas selekcijas stacijas izmēģinājuma laukos audzētais.«Vislielākā problēma bija atrast partnerus graudu placināšanai un mikronizēšanai tik mazā apjomā kā tonna no katra graudauga,» atzina Balgalve.««Rīgas Dzirnavniekam», lai palaistu un pieregulētu iekārtu, sešas tonnas «izsvaidās pa līniju», lietuvieši, kas sākotnēji šķita ļoti cerīgi, mainīja dzirnavu konceptu un pārgāja uz «Palink» pasūtījumu ražošanu, pārējie kā minimālo apjomu pārstrādei nosauca divas tonnas, kas mums ir par daudz. Ilgi meklējām, līdz Latvijā atradām mazas dzirnavas, kas piekrita placināt pa vienai tonnai,» pieredzē dalījās Balgalve.Uzņēmumam bija problēma arī dabūt Latvijā audzētu un attīrītu speltu, kas šeit nav populāra. Zemnieki, kuri to kultivē, novāc un neattīrītu sūta prom, jo spelta ir specifiska - tā slēpjas dziļi lielās plāksnēs, un tās attīrīšana mazos apjomos prasa neadekvāti lielus ieguldījumus, tāpēc «Felici» to iepērk no Lietuvas.«Līdzīgi ir, piemēram, ar Latvijas linsēklām - vienkāršām, veselām, negrauzdētām. Droši vien pie vainas ir mūsu novākšanas tehnika, jo gala produkts sanāk neglīts - daļa sēklu tiek salauzta, ir daudz piemaisījumu, piemēram, salmi un nezāļu sēklas. Eļļas spiešanai tas netraucē, bet mums vajag ko labāku,» skaidroja Balgalve.Visi produktā izmantotie augļi ir no Latvijas, kam ir gan ideoloģiskie, gan racionālie iemesli - vērtīgās uzturvielas, mikroelementi un vitamīni ir auguši mūsu klimatiskajā joslā un latviešiem vispiemērotākie.«Taču jārēķinās, ka klimats ietekmē ne tikai cenu, bet arī garšu - mazāk saules, skābāks auglis. Turklāt mēs novācam ražu tikai vienreiz gadā, augļkopība mums notiek manuāli, un ir grūti prognozēt vajadzīgos apjomus, jo šī ir nozare, kur deficīts ir bieža parādība,» secinājusi Balgalve.Šobrīd SIA «Felici» piedāvā četru veidu musli - «Tievo», kas stimulē vielmaiņu, «Enerģisko», kas sniedz vienmērīgu enerģiju, «Vieglo», kas palīdz attīrīt gremošanas sistēmu, un «Skaisto», kas veicina šūnu atjaunošanos.