ZZ.lv ARHĪVS

Kad pārdošana ir dzīvesveids

Anna Afanasjeva

2007. gada 2. novembris 17:33

1048
Kad pārdošana ir dzīvesveids

SIA «Jelgavas būvniecības sistēmas» Pārdošanas daļas vadītājs Baltijā Māris Driķis ieguvis trešo vietu konkursā «Pārdošanas guru 2007». Viņš ar uzņēmuma «Relax tūre» gādību dosies ceļojumā.

Šogad desmit konkursa finālistiem klātienē bija jāpārdod pakalpojums - Jaungada balles organizēšana. Dalībniekiem uzdevums tika paziņots 24 stundas iepriekš. Šajā laikā viņiem bija jānoskaidro pasākumu organizēšanas piedāvājums un jāizdomā veiksmīgākais veids, kā to pārdot. Iepriekšējo gadu konkursa finālā dalībnieki «pārdeva» gan ceļojumu uz Londonu, gan krūzīti, gan personāla atlases pakalpojumus un pārdevēju apmācības kursus, katru reizi iekļaujot uzdevumā arī kādu «āķīti».M.Driķis atzīst, ka konkurss bijis visai saistošs, jo viņš piederot pie cilvēkiem, kam pārdošana ir dzīvesveids un sagādā gandarījumu. Konkursa gaitā izdevies iegūt jaunu pieredzi un iespaidus, izmēģināt savus spēkus citu profesionāļu vidū. Konkurenci viņš vērtē kā samērā spēcīgu, daudzi mērķtiecīgi piedalījušies pasākumā. Pēc projekta vadītājas Andas Orlovas sniegtās informācijas, pirmajai atlases kārtai pieteikušies vairāk nekā 1000 dalībnieku. Pēc pirmajām divām testa kārtām atsijājusies vairāk nekā puse, palikuši neatlaidīgākie.Kā vērtīgu M.Driķis vērtē «Pārdošanas guru» konferenci konkursa noslēgumā, kur varēja iegūt jaunas zināšanas pārdošanas efektivitātes uzlabošanai. Lai gan šo jomu pieņemts uzskatīt par savā ziņā primitīvu, mūsdienās, kad piedāvājums ir tik plašs un patērētājs - tik zinošs, pārdošana ir kļuvusi par mākslu un pārdevēja meistarības pārbaudi.«Jelgavas būvniecības sistēmās» M. Driķis strādā pusotru gadu, bet pārdošanas nozarē - gadus septiņus. Viņš Jelgavas uzņēmuma Rīgas birojā atbild par fibrolīta realizēšanu Baltijas valstīs un Kaļiņingradā. Taču šos izstrādājumus sūta gan uz rietumvalstīm, tostarp ASV, gan austrumiem, tajā skaitā Krieviju.M.Driķis stāsta, ka interese par dažādiem fibrolīta veidiem ar katru gadu pieaug, jo pieņemas spēkā vajadzība veikt ēku energoefektivitātes pasākumus. Pirmo vietu konkursā ieguva Vigants Lesausks no «IBM Latvija», bet otro - Kārlis Skuja, «CRM Consulting» Biznesa Attīstības vadītājs.