ZZ.lv ARHĪVS

Garantijas remonts – ar līmlentu

Edgars Kupčs

2007. gada 30. novembris 07:58

1268
Garantijas remonts – ar līmlentu

«Nezinu, kā lai turpmāk strādāju!» tā saka friziere Jeļena Beraģe, kas pirms gada nopirkto matu griežamo aparātu salūzuša vada dēļ nodeva garantijas remontā, bet atpakaļ to saņēma, aptītu ar kancelejas līmlenti.

Kā stāsta profesionālā friziere Jeļena, pirms gada 27.novembrī SIA «Kolors B» veikalā Ausekļa ielā par gandrīz 25 latiem iegādātais friziera piederums pēc teju gadu ilgas kalpošanas salūzis. Kā tas mēdz gadīties gludekļiem un līdzīgai mazajai tehnikai, tieši pie ieejas aparātā bija pārlocījies elektrības padeves vads. Pirms nedēļas, 22.novembrī, viņa preci nodeva veikalam, lai tas garantijas termiņa laikā to salabo. Taču liels bija sievietes pārsteigums, kad, saņēmusi ierīci, viņa konstatēja - matu «mašīnītes» vads aptīts ar parastu «skoču».Veikalā uzstājusi, ka tas par kārtīga meistara darbu neliecina, bet tur atteikts - ko vairāk darīt, kā arī piebilsts - ja kaut kas nepatīk, lai aparātu neņem atpakaļ.«Ziņas» vērsās pie pieredzējuša meistara SIA «Baks» speciālista Vladimira, kurš ar tehnikas labošanu nodarbojas jau 30 gadu. Viņš ir pārsteigts par tādu rīcību. Aptīt salabotu vadu ar kancelejas līmlenti nav atļauts nevienos tehniskajos noteikumos. Vīrs apgalvo, ka šādi pie ieejas aparātā pārlocījušies vadi nav retums. Viņš lielākoties pasūta jaunu un pievieno to ierīcei. Taču vienkāršākā gadījumā var labot to pašu vadu. Aparātu atskrūvē, kabeli saīsina, pievieno no jauna, pielodē un matu «mašīnīti» aizdara. Gan tehniski viss kārtībā, gan skats tāds, it kā nekas ar to nebūtu atgadījies, vien vads par pāris centimetriem īsāks. Meistars pieļauj, ka kundzes aprakstītajā situācijā tā varētu rīkoties tikai firma, kam nav noslēgts līgums ar kādu profesionālu servisa veicēju. Savukārt SIA «Kolors B» valdes loceklis Andrejs Kazakovs sievietes bažas par nedrošo tehniku kategoriski noraida. Pēc viņa teiktā, veikalā konstatēts, ka no diviem nelielajiem metāla vadiem pārlūzis tikai viens. Tas rūpīgi izolēts, bet «skočs» visam vadam aptīts, lai ierīcē neiekļūtu putekļi un citi netīrumi. Ja īsinātu un kabeli «mašīnītē» ievietotu jau nogrieztu, tad, kā apgalvo A.Kazakovs, tas būtu pat par 20 centimetriem īsāks.Firmas vadītājs arī uzsvēra, ka tas būtībā nav garantijas remonts, jo vads pārlūzis it kā nepareizas lietošanas dēļ, un ražotājs pie tā neesot vainojams. Savukārt apņemšanās salabot bijusi tikai labā griba. Tomēr veikala īpašnieks teic - ja vienīgās pretenzijas ir pret līmlenti, tad sieviete var vēlreiz vērsties tirgotavā, kur to nomainīšot pret kārtīgu izolācijas lenti.Friziere arī raizējas, ka nupat beidzies ierīces garantijas termiņš. Taču patērētāju tiesību aizsargi viņu mierina - ikvienai tehnikai atbilstoši ES noteikumiem garantija ir vismaz divi gadi no iegādes brīža. Tātad matu «mašīnītei» ražotāja vainas dēļ radušies bojājumi jānovērš līdz pat 2008.gada 27.novembrim.