ZZ.lv ARHĪVS

Eiropas čempions pārdomu krustcelēs

Armands Jēgermanis

2007. gada 18. decembris 15:31

468
Eiropas čempions pārdomu krustcelēs

No veiksmīgas otrās sezonas F-2000 bolīdu braucienos līdz nevainojamai debijai F-1, kļūstot par pirmo latvieti, kurš iekļuvis pasaules ūdensmotosporta elitē. No diskvalifikācijas Eiropas čempionāta posmā Norvēģijā līdz Skandināvijas trofejām un kontinenta čempiona titulam - tik raiba bijusi ātrumlaivu pilota Uģa Grosa aizvadītā sezona. Sportists labprāt piekrita dalīties iespaidos par savām gaitām uz pasaules ūdeņiem arī ar «Ziņu» lasītājiem.

- Kā kopumā vērtējat aizvadīto sezonu?- Šogad startēju 19 braucienos, divos diemžēl nācās izstāties. Sezona bija smaga, saspringta - bija jāpiedalās Eiropas čempionātā Skandināvijā, Pasaules čempionāta posmos, un sezona tika noslēgta uz vēl veiksmīgākas nots - ar braucieniem pirmajā formulā.- Kā beidzās starpgadījums ar diskvalifikāciju Eiropas čempionāta posmā Norvēģijā?- Palika spēkā lēmums par diskvalifikāciju, protests tika noraidīts. Mēs apelāciju Starptautiskajā organizācijā neiesniedzām, jo, rēķinot pēc punktiem, konstatējām, ka nav vērts to darīt - rezerve bija pietiekama, turklāt arī pēdējo posmu izdevās nobraukt labi, un tā arī kļuvu par Eiropas čempionu.- Kā aizsākās jūsu sadarbība ar «Tamoil F-1»?- Pirmsākums meklējams jau pirms krietna laika. Šajā sezonā iegādājos laivu, kas ražota pasaulslavenajā, [deviņkārtējam pasaules čempionam F-1] Gvido Kapelīni daļēji piederošajā DAC rūpnīcā, kas ir viens no «Tamoil F-1» galvenajiem sponsoriem. Pāris reizes bijām arī Itālijā uz testiem, un tā pamazām sākās.- Vai ir pārrunātas arī tālākas sadarbības iespējas?- Neapšaubāmi. Taču man vispirms jātiek galā ar sevi, jāsaliek viss pa svaru kausiem un jāpieņem konkrēts lēmums. Katrā ziņā ir skaidrs, ka sadarbība ar «Kalnciems Racing Team» noteikti turpināsies. Mēs esam viens vesels.- Kapelīni vairākkārt ir bijis jūsu skolotājs. Vai viegli sastrādāties ar deviņkārtēju pasaules čempionu, kurš ir liela autoritāte ūdensmotosportā?- Viņam ir savas prasības, bet es ar tām veiksmīgi tieku galā. Ir arī piemērs no dzīves, kad Latvijas sportistam ar Kapelīni nekāda sadarbība nav sanākusi - pieļauju, abi uzskatīja, ka viens ir par otru gudrāks, un ar to arī viss beidzās. Man šī sadarbība ir izdevusies, arī viņa padomus uzskatu par pareiziem un noderīgiem un esmu centies tos ņemt vērā. F-2000 esmu pavadījis divus gadus, un, no malas skatoties, varu teikt, ka izaugsme ir laba. Divu gadu laikā testējot esmu nomainījis laivām sešus korpusus un apstājies pie tā, kas man ir tagad. Esmu ar to apmierināts. Arī Gvido pēc Abū Dabī posma bija pārsteigts par manu desmito vietu, kas debijas braucienam F-1 klasē nav slikts rādītājs.- Vai viegli ir pierast pie bolīdu gabarītu un jaudas izmaiņām?- F-1 laiva no F-2000 garuma ziņā atšķiras vien par pārdesmit centimetriem, laiks ir vajadzīgs, lai pierastu pie lielākas jaudas un vadāmības atšķirībām. Diemžēl nevaru būt gandarīts, ka manā gadījumā laika tam nebija pietiekami. Pēc Pasaules čempionāta pēdējā posma brauciena Malaizijā kāpām lidmašīnā un uzreiz lidojām uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, lai startētu F-1. Laikam jau nav pareizi startēt bez pienācīgas sagatavošanās, turklāt vēl pilnīgi citā klasē.- Turklāt arī piedāvājums nāca negaidīti...- Jā, to reāli saņēmu, kad biju ceļā uz Malaiziju. Divu, trīs dienu laikā, kamēr biju Malaizijā, nonācu pie loģiska slēdziena, ka šāds piedāvājums netiek izteikts katru dienu. Tad kāpēc to neizmantot jau tūlīt, negaidot lieku gadu, divus vai vairāk.- Vai ir radušies kādi konkrēti plāni nākamajai sezonai?- Janvārī sāksies jauns seriāls - Kontinentālais kauss, tā pirmais posms notiks Omānā. Savukārt F-1 pirmais posms paredzēts marta beigās Katarā. Šobrīd esmu tādās kā krustcelēs starp F-2000 un F-1. Līdz janvāra otrajai nedēļai jāpieņem lēmums, pa šo laiku vēl jāpaspēj aizlidot līdz Itālijai uz pārrunām ar Gvido Kapelīni. Viņa piedāvājums gan nav vienīgais, sadarbību piedāvājis arī pilots no Krievijas un Francijas. Varianti ir.- Vai, izmantojot gadījumu, vēlaties vēl ko piebilst iepriekš sacītajam?- Vēlos ļoti lielu paldies teikt mehāniķim Intam Sniķerim, kurš spēj ziedot laiku sportam un braukt līdzi uz sacensībām. Paldies arī «radiovīram» Ričardam Kalnciemam, bez kura palīdzības būtu sarežģītāk to visu sasniegt, komandas ģenerālmenedžerim Agrim Kalnciemam, Jelgavas Sporta servisa centram, kas atrada iespēju mani atbalstīt. Un, protams, visiem līdzjutējiem.