Uz Dakāru dosies arī mūsu autobraucēji
Brāļi Vinteri nav vienīgie mūsu novadnieki, kas 5.janvārī startēs slavenajā Dakāras rallijreidā. Trešdien ceļu uz sacīkšu starta vietu Lisabonu sāka jelgavnieki Aldis Vilcāns un Arturs Masteiko. Līdz ar viņiem ar prāmi uz Portugāles galvaspilsētu devās arī braucamais - rallijam sagatavotais apvidus auto «Toyota Land Cruiser 120». Abiem jaunajiem jelgavniekiem tas būs pirmais starts šāda mēroga rallijā.
Pirms došanās uz Lisabonu pilots A.Vilcāns «Ziņām» neslēpa, ka viņam un līdzbraucējam uztraukums ir pamatīgs. Lai arī viņam pašam ir jau ievērojama pieredze startējot Latvijas un pat pasaules rallija čempionātos, līdz šim kopā ar stūrmani A.Masteiko braukt tuksnesī nav gadījies. Esot bijusi doma rīkot treniņnometni Apvienotajos Arābu Emirātos, tomēr automašīnu sagatavošana rallijreidam Dakārā izrādījusies pārāk darbietilpīga.«Dakārā palīdzību ar padomiem apsolījis pieredzējušais komandas biedrs Jānis Naglis. Turklāt jāņem arī vērā, ka mūsu «RE Autokluba» sastāvā startēs trīs Krievijas ekipāžas, kurās ir šīs valsts čempioni un vicečempioni rallijā,» atklāj Aldis. Noteikti noderēšot arī padoms no pārējām trim Latvijas ekipāžām, kas sacentīsies komandas «Riga Auto Team» sastāvā.Jelgavnieki uz starta līnijas stāsies ar sērijveida apvidus auto «Toyota Land Cruiser 120», kas īpaši pielāgots rallijreidam. Auto aprīkots ar trīs litru turbopūtes dīzeļdzinēju, un tam papildus esošajiem amortizatoriem uzstādīti vēl četri, kā arī drošības karkass. «Džipā» ierīkota arī automātiskā ugunsgrēka dzēšanas sistēma un uzstādīta papildus trīssimt litru ietilpības degvielas tvertne, bet jaudas palielināšanai pārprogrammēts dzinēja elektroniskās vadības bloks.Tātad - iemesls turēt īkšķus par mūsējiem ir tāds, kā vēl nekad. Kā jau ziņots, motociklu grupā ar «KTM» braucamajiem Dakāras rallijreidā startēs brāļi Jānis un Einārs Vinteri, bet ar «Toyota» apvidus auto par godalgām cīnīsies Aldis un Arturs. Dakāras rallijreids ir slavenākais rallijreids pasaulē. Ideja par ralliju radās 1978. gadā, bet pirmās sacensības notika 1979. gadā. Rallijs jau kopš tā pirmsākumiem notiek trijās grupās - motocikliem, un vieglajām automašīnām. 2008.gada maršruts būs sarežģītāks nekā pērn - lielākoties garāku ātrumposmu dēļ. Gan J.Vinters, gan A.Masteiko «Ziņām» atzīst, ka grūtākais posms būs divu diennakšu brauciens, kura laikā nedrīkst izmantot tehnisko palīdzību no malas.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”