Autoostai centrā kļuvis par šauru
Pilna apjoma pakalpojumu autoosta, kam pieskaitāma Jelgavas centrā esošā no ārpuses necilā, bet pilsētas iedzīvotājiem un viesiem tik noderīgā ēka, līdzšinējā teritorijā atradīsies vēl aptuveni divus gadus.
2006.gada nogalē Jelgavas domes sēdē tika pieņemts lēmums par jauna satiksmes mezgla detālplānojuma izstrādi. Paredzēts, ka tas atradīsies teritorijā starp Zemgales prospektu, Sporta ielu un dzelzceļu, kur nākotnē plānots uzbūvēt jaunu autoostu.Pagaidu statuss neļauj attīstītiesPar jaunas autoostas nepieciešamību pilsētā domāts un runāts jau sen. Jelgava kā ceturtā lielākā valsts pilsēta reizē ir arī būtisks pasažieru transporta mezgls, bet autoosta nu jau daudzus gadu desmitus iespiesta šaurā teritorijā kvartālā starp Pasta, Svētes, Mātera un Lielo ielu, turklāt SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP), kas nodrošina pasažieru autotransporta sabiedriskos pārvadājumus, pieder tikai autoostas ēka Pasta ielā 26, kas jau sen ir morāli un fiziski novecojusi. Iespēju robežās tiek veikti tikai kosmētiskie remonti.Teritorija, no kuras ik dienu reisos dodas vidēji 450 autobusi, jau sen pieder privātīpašniekiem. Sarežģīta situācija nesen radās attiecībās starp zemes īpašnieku Zaharu Vulfu un taksometru vadītājiem, no kuriem tika pieprasīta tādu nomas maksa par taksometru stāvvietu autoostas priekšā, ka «taksisti» to nebija spējīgi maksāt. Pagājušajā nedēļā JAP noslēdza jaunu līgumu ar zemes īpašnieku, un situācija vismaz pagaidām tika atrisināta. Taču pastāv vēl citas problēmas. Autoosta jātuvina dzelzceļamKā liecina citu pilsētu pieredze, gan mūsu valstī, gan citur Eiropā, vairumā gadījumu autoostu ģeogrāfiskā atrašanās vieta ir dzelzceļa staciju tiešā tuvumā. Arī šis ir viens no iemesliem, kā dēļ autoostas dienas Pasta ielā ir skaitītas. Mūsdienu prasībām atbilstošu autoostu plānots celt Jelgavas dzelzceļa stacijas tuvumā, aizņemot daļu no tagadējās preču stacijas teritorijas, kur līdz šim atradās muitas zona. Pašreiz tiek risināts jautājums par pievedceļu projektēšanu. Ja notikumi attīstīsies pilsētai labvēlīgi un tiks nodrošināts arī atbilstošs finansējums, 2009.gada beigās varētu uzsākt jaunās autoostas celtniecību jaunajā vietā.Šaurībā palīdz datorizācijaPar spīti šaurībai, darbinieki un autobusu vadītāji cenšas apmierināt daudzo pasažieru vēlmes.Autoostas vadītājs Vitālijs Labors «Ziņām» pastāstīja, ka mēnesī tiek apkalpoti vairāk nekā 30 tūkstoši pasažieru. Vidēji 1000 pasažieru ik dienu iegādājas biļetes Jelgavas autoostā, izmantojot «Baltic Line» sistēmu. Ar tās palīdzību var iegādāties biļetes ne vien uz reisiem, kas atiet no Jelgavas, bet arī no citām Latvijas autoostām. Biļetes iespējams iegādāties arī pie kases lodziņa iepriekšpārdošanā un interneta mājas lapā www.bezrindas.lv , bet no 1.februāra to varēs izdarīt arī ar mobilā tālruņa īsziņas palīdzību.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”