ZZ.lv ARHĪVS

No pārtikas līdz flīzēm

Anna Afanasjeva

2008. gada 30. janvāris 05:14

2649
No pārtikas līdz flīzēm

Ozolnieku novada uzņēmums «Bairons LBC» darbību sācis pirms vairākiem gadiem, laika gaitā piedzīvojot vairākas reorganizācijas. Pašreiz tas ieņem otro vietu straujāk augošo uzņēmumu grupā Zemgalē. Taču pirmsākumos bizness saistījies ar pārtikas tirdzniecību.

«Tolaik, ja vien cilvēkam bija kādas uzņēmējdarbības dotības, viņš, tās izmantojot, spēja tikt uz priekšu,» sākotnējos iedīgļus raksturo uzņēmuma valdes locekle Līga Mote. Būdami jauni, pieņem izaicinājumusPakāpeniski firma nonākusi līdz pārtikas piedevu tirdzniecībai lauksaimniecības produkcijas pārstrādes uzņēmumiem. «Bairons LBC» pašlaik sadarbojas ar nepilnu desmitu ražotāju no Vācijas, Dānijas, Austrijas, Polijas, Spānijas, arī Krievijas. Vairāku uzņēmumu produkciju tas piedāvā ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Uldis Pauče stāsta, ka viss veidojies pakāpeniski - izstādēs un komandējumos iegūtie kontakti noveduši pie nākamajiem. Nozīme bijusi tam, ka uzņēmuma darbinieki, būdami jauni un enerģiski, nolēmuši riskēt un piekrituši izaicinājumam.Tagad uzkrāta nopietna pieredze. Sākumā piedāvātas pārtikas piedevas gaļas pārstrādes uzņēmumiem. Ar laiku produkcijas klāsts paplašinājies ar dažādiem palīgmateriāliem, piemēram, desu apvalkiem, ar piedevām zivju un piena pārstrādātājiem. Līdztekus tām «Bairons LBC» piedāvā arī gaļas pārstrādes tehnoloģiskās līnijas, mazgājamos un dezinfekcijas līdzekļus, vienreizējos apģērbus un citu produkciju.«Pārmaiņas, sekošana tirgus tendencēm devusi rezultātus un nodrošinājusi apgrozījuma palielinājumu un attīstību. Savu darbības lauciņu, kur konkurence ir sīva, kaut arī ne tik izteikta kā citās nozarēs, vairāk vai mazāk esam izsmēluši, atliek tikai pilnveidoties un pieslīpēt atsevišķas nianses. Tāpēc meklējam jaunas darbības iespējas. Pie tām pieder Spānijas un Itālijas flīžu tirdzniecība. Tas ir pilnīgi kas cits,» pievēršanos jaunai jomai pēc ēkas uzcelšanas pie apvedceļa uz Rīgu raksturo L.Mote. Ar pārpirkšanu nenodarbojas«Remontējot savas mājas, secinājām, ka mūsu reģions piedāvājuma ziņā ir stipri tukšs. Kamēr nebija jaunās ēkas, ieceri glabājām «kabatā» un daudz pie tās strādājām, vācām visu iespējamo informāciju par tirgus tendencēm, pētījām piegādātāju materiālus un domājām.»U.Pauče rezultātus jaunajā jomā raksturo kā samērā sekmīgus. «Varbūt tas tāpēc, ka piedāvājam nedaudz citu servisu un produkciju, kā pierasts citviet, tostarp Rīgā. Ar klientiem strādājam individuāli, piedāvājam dizainu, santehnikas apkalpošanas iespējas un citu servisu. Neatkarīgi no pirkuma apjoma attieksme pret klientiem ir vienāda. Galvenais moto - lai mēs nepieļautu citu kļūdas apkalpošanā, kā tas nereti vērojams veikalos.»Uzņēmums sadarbojas gan ar būvuzņēmējiem, gan individuālajiem klientiem, gan dizaineriem. Cenu ziņā produkcija raksturojama kā plaša spektra - gan lēta un vidēji dārga, gan ekskluzīvāka. Turklāt tā ir cita veida.«Esam importētāji, nekur neko nepārpērkam. Tā ir viena no mūsu prioritātēm - iespēja pašiem izvēlēties un atbildēt par produkcijas nonākšanu pie pircēja,» uzsver L.Mote, norādot, ka šo principu uzņēmums ievēro abās darbības jomās. Vairumā gadījumu pie mums ierasts redzēt, ka produkcijas realizācijas ķēdīte izstiepjas garāka un katrs starpnieks produkcijas cenu tikai sadārdzina.«Tas nav domāts mums. Tāpēc jau veikalos ir tāda vienveidība, ka cits no cita pārpērk.»Uzņēmuma vadītāja kabinetā redzamā vietā izvietota vācu kompānijas «Autotherm» atzinība. «Esam apmierināti ar sadarbību - vienkārši un patīkami,» raksturo U.Pauče. Labi darbinieki - veiksmes pamatsUzņēmuma vadība nelielo 15 cilvēku komandu raksturo kā spēcīgu, uzsverot, ka tam ir ļoti liela nozīme veiksmes pamatā.«Tā ir mūsu stiprā puse - kvalificēti izglītoti speciālisti, tehnologi, tirdzniecības pārstāvji. Arī grāmatvede, noliktavas un transporta darbinieki.» Protams, kadru mainība mēdz būt, bet tā nav izplatīta. «Darbs saspringts. Ir divas cilvēku kategorijas. Tie, kas nāk saspringtajā vidē strādāt, un tie, kuru mērķis ir iestāties darbā. Pēdējie pārsvarā ir tie, kas neiztur. Esam gatavi saviem darbiniekiem dot visu, bet pretī gaidām arī atdevi,» darba vidi raksturo L.Mote, norādot, ka vidējais neto atalgojums uzņēmumā ir ap 500 latiem mēnesī.