ZZ.lv ARHĪVS

Būs satiksmes vadības centrs

Edgars Kupčs

2008. gada 27. februāris 07:49

611
Būs satiksmes vadības centrs

Lielākā daļa videonovērošanas kameru, kas jau šopavasar ļaus uzlabot drošību Jelgavas ielās, ir izvietotas. No marta 15 pilsētas vietas visu diennakti būs redzamas gan Pašvaldības policijas, gan aģentūras «Pilsētsaimniecība» darbiniekiem.

Pašlaik Jelgavas ielās notiekošais uz videonovērošanas centriem policijā un aģentūrā tiek pārraidīts testa režīmā.«Ieraksts notiek nepārtraukti - 24 stundas diennaktī, un iegūtā informācija glabāsies apmēram pusotru mēnesi,» zina teikt Jelgavas pašvaldības projektu vadītāja Liene Rulle.Kā ziņots, kameras izliktas vietās, kur, pēc policijas informācijas, visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi vai tiek pastrādāti noziegumi.Vērtēs, kā novērst «korķus»«Mūs tas interesē, jo varam vienlaicīgi redzēt visos šajos krustojumos notiekošo,» saka aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns. Tādējādi būs iespējams izvērtēt, kādi uzlabojami veicami satiksmes organizācijā.Tā kā Eiropas Savienības (ES) projekta «Pārrobežu sadarbības iniciatīva riska vadības sistēmas veidošanai Latvijas un Lietuvas kaimiņu reģionos» ietvaros iegādātās videokameras Jelgavā sākušas darboties tikai nesen, spriest par rezultātiem varēs pēc pirmās datu apkopošanas, stāsta L.Rulle.Taču Šauļos, kur šādā projektā videonovērošanas sistēma jau izveidota, tā policijai palīdzējusi novērst vairākus iespējamus noziedzīgus nodarījumus un aizturēt likumpārkāpējus.Līdz ar šādas videonovērošanas sistēmas iekārtošanu ielikts pamats satiksmes vadības centra izveidei. Pagaidām tam speciāla telpa iekārtota «Pilsētsaimniecībā» Pulkveža O.Kalpaka ielā, bet drīzā nākotnē centru plānots izvietot Viestura ielā 15, kur jau darbojas Krīzes vadības centrs un pārcelties iecerējusi arī pašvaldības aģentūra.Mērīs sāls koncentrācijuAtklājot turpmākos satiksmes vadības centra darba plānus, A.Baļčūns min arī vietējās meteostacijas iekārtošanu. Tajā fiksētu gan nokrišņus, gan temperatūru, gan ledus veidošanās stadiju un sāls koncentrāciju uz ielu seguma. Tad operatīvi varētu prognozēt, kādi darbi un cik ilgā periodā pilsētā jāsāk.«Laikā, kad vērojamas tik straujas klimata izmaiņas, ir ļoti būtiski pareizi noteikt, kad sāk veidoties ledus kārtiņa,» uzsver direktors.Tā sākumā bieži vien nemaz nav pamanāma, bet automašīnas jau var saslīdēt. Modernu iekārtu darbs ļaus ne tikai laikus sākt kaisīt sāli, bet arī ekonomēt, jo mēraparāti regulāri fiksēs, kāda šīs vielas koncentrācija uz ielām jau ir.