ZZ.lv ARHĪVS

Maģistrāle nebūs maksas ceļš

Inga Karlinska

2008. gada 27. februāris 08:16

433
Maģistrāle nebūs maksas ceļš

«Nav paredzēts, ka jaunbūvējamā maģistrāle būs maksas ceļš. Turklāt pēc tās izbūves apkārtējo iedzīvotāju dzīvei vajadzētu uzlaboties, piemēram, tiks darīts viss, lai auto plūsmas radītais troksnis kļūtu mazāk dzirdams nekā šobrīd,» tiekoties ar pārdesmit interesentiem maģistrāles Rīga - Jelgava - Lietuvas robeža sabiedriskās apspriešanas laikā, solīja projekta autoru pārstāvis, SIA «JZ» projektu vadītājs Valdis Felsbergs.

Ja iepriekšējā sabiedriskajā apspriešanā Platones pagastā tikties ar projekta īstenotājiem bija ieradušies vien divi vietējie iedzīvotāji, tad Jelgavas Reģionālajā pieaugušo izglītības centrā ieceres īstenotājiem savus jautājumus atnāca uzdot jau vairāk nekā 20 - pārsvarā to zemju un būvju īpašnieki, kurus tieši skars iecerētā maģistrāle.«Esam apzinājuši, ka, īstenojot projektu, tieši tiks skarti 900 zemes īpašnieki, turklāt nāksies nojaukt trīs ēkas. Vienu - arī Jelgavas pievārtē. Tiesa, šajā gadījumā problēmām ar atsavināšanu nevajadzētu rasties, jo ēka no vasarnīcas par dzīvojamo māju pārbūvēta bez attiecīgām atļaujām,» atklāj V.Felsbergs.Ne vienam vien uz apspriedi atnākušajam nesaprotama likās nākotnē iecerētā kustība pa maģistrāli, kā arī nokļūšana uz tās. Ieceres īstenotāji skaidro, ka līdz minimumam tiks samazināti labie pagriezieni no maģistrāles, pilnībā likvidēti kreisie, kā arī apgriešanās iespējas, līdz ar to samazinot iespējamo negadījumu skaitu. Maģistrāli iespējams šķērsot būs tikai pa tiltiem vai tuneļiem, kas iecerēti ne biežāk, kā piecus kilometrus viens no otra. Tā, piemēram, pie Jelgavas uzbrauktuve uz maģistrāles būs aplī pie Miera kapiem un Loka maģistrāles galā.«Nesen iegādājos īpašumu pie Dalbes, tādēļ vēlos noskaidrot, kā es tikšu uz maģistrāles,» taujāja viens no interesentiem.Viņam tika paskaidrots, ka tuvākā uzbrauktuve būs vai nu pie Ozolniekiem vai pie Olaines. Vietā piebilst, ka, īstenojot projektu, tiks likvidēti arī visi trīs šobrīd uz šosejas Jelgava - Rīga izvietotie luksofori, kuru uzstādīšana un tiem tuvējo krustojumu izbūve valstij izmaksāja gandrīz trīs miljonus latu.«Tas bija kropls pagaidu risinājums,» uzskata V.Felsbergs.Idejas īstenotāja Vācijas uzņēmuma «Seib» būvinženieris Markuss Vāgners «Ziņām» pastāstīja, ka viņi rūpēsies par to, lai maģistrālei tuvējiem iedzīvotājiem pēc tās izbūves dzīves līmenis nepasliktinātos: «Latvijā ir drakoniski noteikumi attiecībā uz trokšņu līmeni, piemēram, naktī tas ir 40 decibeli, kas ir neiespējams lielums, ja pa ceļu aizbrauc pat tikai viena automašīna. Tādēļ pie maģistrāles daudzviet tiks uzstādītas trokšņus slāpējošās sienas.»«Man nav skaidrs, kādēļ vietā, kur jaunbūvējamais ceļš pieslēdzas Šauļu šosejai, ir paredzēta apļveida kustība. To izbraukšana kravas automašīnām ir ļoti sarežģīta,» savu neizpratni pauda jelgavnieks Edgars Zariņš.Uz to projekta īstenotāji vien spēja atbildēt, ka šis pieslēgums ir pagaidu risinājums, jo valsts vēl nav paredzējusi līdzekļus tālākai maģistrāles izbūvei, kuras gaitā varētu domāt par laidenāku uzbrauktuvi jau šobrīd eksistējošajam šosejas posmam pie Romas kroga. Par projekta īstenošanas laiku pilnīgas skaidrības vēl nav - tā varētu sākties 2013.gadā, vispirms izbūvējot maģistrāles šķērsošanas vietas. Pēc sabiedriskās apspriešanas būs arī skaidrs, kuru no projektiem izvēlēsies pasūtītājs - Latvijas valsts, jo iecerēti divi varianti, kas tieši skars Jelgavu - viens no tiem paredz ātrgaitas ceļa izbūvi pie Miera kapiem tieši pa pilsētas robežu, bet otrs - nedaudz tālāk Platones pagastā.Visās autoceļa skartajās pašvaldībās - Jelgavas domē, Platones un Jaunsvirlaukas pagasta padomē un Ozolnieku novada domē - var iepazīties ar ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu. Jelgavā tā kopsavilkums un pilsētas teritorijā ietilpstošās trases posma rekonstrukcijas plāns pieejams arī Reģionālajā pieaugušo izglītības centrā. Ieteikumus rakstiski var iesniegt līdz 11.martam Vides pārraudzības valsts birojā (Rīgā, Rūpniecības ielā 23, LV-1045).«Ziņas» jau rakstīja, ka pārbūve plānota 38,6 kilometru garumā, paredzot autoceļu no Rīgas robežas līdz pagriezienam uz Brankām rekonstruēt par automaģistrāli ar četrām braukšanas joslām.Posmā no Brankām līdz Jelgavas apļveida krustojumam autoceļu iecerēts paplašināt par četru joslu ceļu, bet posmā no apļa līdz Jelgavas robežai pie Romas kroga izbūvēt par ātrsatiksmes ceļu. Projekta laikā pamatceļa trasi paredzēts atdalīt no vietējās satiksmes, izbūvējot septiņus divu līmeņu ceļu mezglus. Gan uz pamattrases, gan tās pieslēgumiem plānots likvidēt dzelzceļa pārbrauktuves un uzbūvēt pār dzelzceļa līnijām tiltus. Šāda izbūve paredzēta arī pār autoceļu Jelgava - Iecava un Lielupi.