ZZ.lv ARHĪVS

Kapitālo remontu plāno, par pasažieriem nedomā

Inga Karlinska

2008. gada 9. aprīlis 15:30

1059
Kapitālo remontu plāno, par pasažieriem nedomā

Latvijas Dzelzceļš izsludinājis konkursu Jelgavas dzelzceļa stacijas ēkas kapitālajam remontam, ko varētu sākt īstenot nākamgad. Tomēr patlaban pasažieri sastapušies ar vairākām problēmām, piemēram, tualete stacijas ēkā nestrādā līdz pēdējā vilciena atiešanai, tādēļ vajadzības spiestajiem jāmeklē tuvējie krūmi.

«Dzīvojam it kā netālu no dzelzceļa stacijas, taču mēdzu vakaros iet pretī meitai, kas parasti ierodas ar vilcienu pulksten 23.09. Ja atnāku par ātru, jāstāv uz perona. Un, ticiet man, lietū vai sniegā tas nemaz nav patīkami. Nav pat jumtiņa, zem kura paslēpties. Vai tiešām stacija nevarētu strādāt ilgāk?» neizpratnē ir jelgavniece Agija Veilāne.Pirmais vilciens no Jelgavas uz Rīgu dodas pulksten 5.20, bet pēdējais - 22.21. Tiem, kā skaidro Latvijas Dzelzceļa Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Biruta Sakse, tad arī pielāgots stacijas ēkas darba laiks, kas Jelgavā ir no pulksten 4.30 līdz 22.30. Diemžēl neviens nav iedomājies, ka pēc stacijas darba laika beigām no galvaspilsētas pienāk vēl divi vilcieni.Baidās no smakasJa stāvēšanai lietū kā aizsarglīdzekli var paņemt lietussargu vai lietusmēteli, daudz neatrisināmāka problēma rodas brīžos, kad nepieciešama tualete. Patlaban tās darba laiks ir no pulksten septiņiem līdz 21 ar diviem pusstundu pārtraukumiem sanitārajai apkopei. Pārējā laikā gan tiem, kas dodas uz Rīgu, gan tiem, kas gandrīz stundu pavadījuši vilcienā bez labierīcībām, nākas paciesties vai meklēt kādu citu dabisko vajadzību nokārtošanas iespēju.«Briesmīgi, bet cilvēki skrien uz krūmiem pie kādreizējās tualetes ēkas. Pirmkārt, estētiski neglīti, bet, otrkārt, kas notiks siltajā laikā? Te taču no smakas nebūs kur dēties,» «Ziņām» savas domas pauda kāds pie stacijas dežūrējošā taksometra vadītājs.Nav finansiāli izdevīgiTualetes apsaimniekotājfirmas «CBD-1» direktors Oļegs Sapožņikovs stāsta, ka bijis veikts eksperiments un stacijas ēkā izvietotās tualetes darba laiks pagarināts, taču apmeklētāji bijuši tikai daži.«Ar tiem 15 santīmiem, ko iekasējam par tualetes apmeklējumu, neko daudz nopelnīt nevaram. No tā jāmaksā par telpām, komunālie pakalpojumi, kā arī algas darbiniekiem. Tagad, kad viss kļūst dārgāks un algas kāpj, nevaram atļauties strādāt ilgāk,» skaidro direktors.Viņš piebilst, ka firma vērsusies pie «Latvijas dzelzceļa» ar lūgumu kompensēt daļu izdevumu, taču saņemts atteikums.Jāgaida kapitālais remonts«Ziņas» jau vairākkārtīgi rakstījušas par problēmām ar autotransporta novietošanu pie Jelgavas dzelzceļa stacijas, kas pat liegušas operatīvajam transportam piekļūt ugunsgrēka vietai. «Latvijas dzelzceļa» atbildīgās amatpersonas sola, ka nekārtības šajā jomā palīdzēšot novērst stacijas kapitālais remonts.Izsludinātajā konkursā iekļauta arī prasība labiekārtot stacijas laukumu, noklāt to ar bruģi un lūgt izvietot ceļa zīmes satiksmes sakārtošanai, kas ļautu teritorijā iebraukt tikai spectransportam un taksometriem.Pretendenta izvēle būvdarbu veikšanai notiks 7.maijā.