ZZ.lv ARHĪVS

Prezidents ar «UralVagonZavod», kas Jelgavā grib atvērt vagonu rūpnīcu, spriedīs par iespējamām investīcijām

> LETA

2012. gada 11. septembris 18:35

832
Prezidents ar «UralVagonZavod», kas Jelgavā grib atvērt vagonu rūpnīcu, spriedīs par iespējamām investīcijām

Ceturtdien, 13.septembrī, Melngalvju namā plkst.15.30 Valsts prezidents Andris Bērziņš tiksies ar Krievijas korporācijas «UralVagonZavod» (UVZ) ģenerāldirektoru Oļegu Sijenko.

Tikšanās laikā tiks spriests par iespējamajiem investīciju projektiem Latvijā, aģentūru LETA informēja Prezidenta preses dienestā.Kā ziņots, UVZ ar meitasstruktūru starpniecību ir gatava atvērt dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcu Jelgavā, laikrakstam «Dienas Bizness» iepriekš sacīja VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) prezidents Uģis Magonis.Viņaprāt, tas varētu būt pat reālāks projekts par vagonu būves rūpnīcas izveides ieceri Daugavpilī, kur līdzdarbojas arī LDz.Arī Jelgavas pilsētas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka pie viņa ir bijuši UVZ pārstāvji, kuri gan vairāk ievākuši informāciju projekta sagatavošanai, taču nav bijuši lēmuma pieņēmēji. Patlaban ir skaidrs, ka tiek meklētas telpas, un pilsēta, protams, ir ļoti ieinteresēta šādas rūpnīcas izveidē. Latvijai ir vajadzīgas gan darba vietas, gan potenciālais gala produkts - vagoni, norāda Jelgavas mērs.Šis projekts ir reāls, jo UVZ pašiem ir lējumi, kā arī vienīgajiem Krievijā ir kvota uz lējumiem Ķīnā, skaidro Magonis.Patlaban par Baltijas reģionu vērojama interese gan vagonu modernizācijas, gan būvniecības jomā. Tiek sasniegti aizvien jauni kravu apgrozījuma rekordi, kopējais vagonu parks kļūst mazāks, un nosacīti nav vairs valstu dzelzceļa kompāniju monopols, kuras varētu diktēt noteikumus remonta veicējiem. Ir privātas kompānijas, kas operē ar pietiekami lielu vagonu skaitu vagonu, kas visi kādā brīdī ir jāremontē. Tādēļ arī ir interese ieguldīt resursus vagonu remontam, skaidro Magonis.Turklāt šādas rūpnīcas izveide būtu izdevīga arī LDz. Ja UVZ ražotu vagonus Latvijā, tie būtu lētāki, jo visa loģistika un vagonu atvešana tos sadārdzina. Protams, UVZ ražotu vairāk, nekā LDz nepieciešams, secina Magonis.UVZ vada integrētu struktūru, kurā ir vairāk nekā 20 industriālie uzņēmumi, izpētes institūti un projektēšanas biroji Krievijā, liecina informācija korporācijas mājaslapā. UVZ produkcijas klāstā ir ne tikai dzelzceļa vagoni un traktori, bet arī militārā tehnika. UVZ ir arī lielākais tanku ražotājs pasaulē.