Pasažieru pārvadātāji slēdz reisus un domā par streiku

«Satiksmes ministrija mūs baro ar solījumiem, bet no paredzētās kompensācijas esam saņēmuši tikai 30 procentus. Tas viss atgādina Sprīdīša cīņu ar milzi, kur cietējs būs parastais cilvēks un pārvadātāji,» kritisko situāciju saistībā ar pasažieru pārvadājumiem raksturo SIA «Migar» valdes loceklis Uldis Valters. Turklāt kārtīgu robu pārvadātāju makā iegriezusi arī jaunā Jelgavas autoostas apsaimniekotāja rīcība, astoņas reizes paceļot reisu apkalpošanas maksu.
Ja līdz šim «Migar» centies būt maksimāli pretimnākošs pasažieriem, apkalpojot arī nerentablos maršrutus, tad Satiksmes ministrijas solījumu neturēšana situāciju krasi izmainījusi. Jau izlemts par 11 reisu slēgšanu, cenšoties pēc iespējas mazāk kaitēt iedzīvotājiem, tomēr nu būšot jārēķinās, ka pensionāri un mājsaimnieces dienas vidū ne vienmēr varēs nokļūt sev vēlamā vietā.«Piektdien sasaucu šoferu sapulci, piedāvājot divus risinājumus - atlaist astoņus šoferus vai visiem proporcionāli samazināt algas. Kolektīvs izrādījās vienots arī bēdās un izvēlējās pēdējo variantu, taču tas ir tikai īstermiņa risinājums,» skaidro U.Valters.Maksa palielinās astoņas reizesAr 1.jūniju Jelgavas autoostā saimnieko valsts akciju sabiedrība «Rīgas starptautiskā autoosta», un pirmais darbs bijis reisa apkalpošanas maksas pacelšana no 50 santīmiem uz četriem latiem.«Matemātika vienkārša - mēnesī apkalpojam 1500 reisus, tātad iepriekšējo 750 latu vietā jāmaksā seši tūkstoši,» rēķina «Migar», kas ir lielākais Jelgavas autoostas klients, vadītājs. Turklāt jāņem vērā, ka atsevišķu nerentablu reisu ieņēmumi ir ap trim latiem, no kuriem nekādi nav iespējams pat segt visus izdevumus, par peļņu nemaz nerunājot.«Rīgas starptautiskā autoosta» valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule reisa apkalpošanas cenas kāpumu skaidro ar visā valstī veikto transporta reformu.«Tā tiek rēķināta pēc vienotas formulas, ņemot vērā pasažieru plūsmu, autoostas teritoriju un vēl citus aspektus. Par ieņēmumiem ceram uzlabot pasažieru apkalpošanas apstākļus. Diemžēl šoferi gan nekādus uzlabojumus nesagaidīs, to pašu tualeti darbiniekiem, kuras šobrīd Jelgavā nav, izbūvēt neizdosies - nav telpu. Situācija mainīsies, kad autoosta pāries uz jauno vietu,» sola V.Gromule.Viņa piebilst, ka Jelgavā reisu apkalpošanas maksa nav augstākā valstī - piemēram, Talsos, Ventspilī un Rīgā tā ir pat astoņi lati.Gatavi streikotKopš šā gada sākuma pilnībā mainīta kompensāciju izmaksas kārtība pasažieru pārvadājumu jomā - ja agrāk uzņēmumi ik mēnesi varēja rēķināties ar konkrētu summu, tad tagad izmaksas notiek reizi kvartālā pēc uzņēmuma iesniegtās tāmes par izdevumiem.Lai gan kompensācijām par pirmo kvartālu bija jābūt izmaksātām jau 10.jūnijā, pārvadātājiem izdevies saņemt vien trešdaļu, turklāt ministru prezidents Ivars Godmanis, tiekoties ar atbildīgo institūciju pārstāvjiem, paziņojis par budžeta izdevumu daļas samazināšanas, kas tieši var ietekmēt arī pasažieru pārvadājumu jomu.Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents un SIA «Jelgavas autobusu parks» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs «Ziņām» neslēpa, ka pirmdien ieplānota viņa pārstāvētās organizācijas tikšanās ar satiksmes ministru Aināru Šleseru, pēc kuras tiks arī izlemts, ko darīt tālāk.«Netiek izslēgta arī streika organizēšana,» piebilst P.Salkazanovs. Arī U.Valters apliecināja gatavību piedalīties kolektīvi organizētā streikā.«Piena izliešanai vēl nebija tādas sekas, kā būs, ja pēkšņi apstāsies visa satiksme. Tas skars pilnīgi visus,» piebilst «Migar» vadītājs.Jūlijā kāps biļešu cenasLai kaut daļēji kompensētu būtiskos robus uzņēmuma budžetā, «Migar» Jelgavas rajona padomē iesniedzis pieteikumu par pasažieru pārvadājumu tarifu celšanu. Tas plānot vidēji par 35 procentiem - no 2,5 santīmiem par kilometru paredzot 3,5 santīmus. Ticamākais, ka jaunās biļešu cenas spēkā stāsies ar jūliju. Te jāatgādina, ka iepriekšējais cenu kāpums rajona pārvadājumiem bija 2005.gada jūlijā.«Varu pateikt tikai vienu, jaunā kompensāciju izmaksas kārtība liek nevis ekonomēt, bet tērēt. Turklāt tā liedz ilgtermiņa plānošanu, jo nezinām, ar ko varam rēķināties. Būtībā tā no ministrijas puses ir krāpšana,» savu pārliecību pauž U.Valters.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”