ZZ.lv ARHĪVS

Tarifu tomēr paaugstinās (papildināta)

Edgars Sauka

2008. gada 11. jūlijs 12:48

1540
Tarifu tomēr paaugstinās (papildināta)

Pēc tam, kad Jelgavas rajona pasažieru pārvadātājs SIA «Migar» trešdien paziņoja par 28 nerentablāko autobusu reisu atcelšanu, piektdienas rītā rajona padomes ārkārtas sēdē tika nolemts paaugstināt tarifu līdz 3,5 santīmiem par kilometru iepriekš apstiprināto trīs santīmu vietā. Paredzēts, ka jaunais tarifs stāsies spēkā no 1.augusta.

Pret dažas dienas iepriekš palielināto tarifu līdz trim santīmiem par kilometru iebilda gan pasažieru pārvadātāji, gan Satiksmes ministrijas pakļautībā esošā valsts SIA «Autotransporta direkcija», kurai šie tarifi jāapstiprina.«Tas segs tikai daļu mums radīto zaudējumu,» uzsvēra SIA «Migar» valdes loceklis Uldis Valters. Jau informējām, ka uzņēmums paziņoja par 28 nerentablāko rajona maršrutu slēgšanu, kā arī apsvēra iespēju atlaist daļu šoferu.Pēc piektdien notikušās sēdes U.Valters «Ziņām» pauda gandarījumu par rajona padomes lēmumu, sakot, ka tā «beidzot ķērusies pie konstruktīva problēmas risinājuma». Turklāt tarifa paaugstināšana līdz 3,5 santīmiem par kilometru bija nepieciešama, jo šonedēļ valdības apstiprinātajos valsts budžeta grozījumos paredzētās dotācijas Latvijas pasažieru pārvadātājiem ne tuvu nesegtu radušos zaudējumus. U.Valters skaidro, ka daļa šonedēļ slēgto reisu varētu tikt atjaunota no 1.augusta.«Protams, mēs kā pārvadātāji būtu daudz priecīgāki, ja tarifu palielinātu līdz četriem santīmiem. Tajā pašā laikā saprotu, ka tas nudien būtu pārāk smags trieciens pa pasažieru makiem,» tā U.Valters.Jelgavas rajona padomes izpilddirektore Mudīte Priede teic, ka piektdienas lēmums «nācis ar smagu sirdi».«Faktiski Satiksmes ministrija mums «izgrieza rokas», apcērpot jau tā nelielās dotācijas pārvadātājiem,» tā M.Priede.Šobrīd rajona padome apsver jautājumu par tiesāšanos ar ministriju gan par dotāciju laicīgu neizmaksāšanu, gan nepamatotu to samazināšanu.«Ziņas» jau iepriekš informēja, ka zaudējumi SIA «Migar» radušies, strauji ceļoties pārvadājumu izmaksām, turklāt valsts nav savlaicīgi piešķīrusi likumdošanā paredzētās dotācijas pasažieru pārvadājumu radīto zaudējumu segšanai.