ZZ.lv ARHĪVS

Jelgavas autotirgotāji par dzīvi nesūdzas

Edgars Sauka

2008. gada 31. jūlijs 06:57

2883
Jelgavas autotirgotāji par dzīvi nesūdzas

Daudz dzirdēts par to, ka pēc pēdējos gados pieredzētā jaunu automašīnu tirdzniecības buma šobrīd novērojama strauja «atdzišana». Savukārt tirgus pētnieki atzīst, ka ekonomiskā stagnācija valstī praktiski nav ietekmējusi lietoto auto tirgu. Līdzīgas tendences novērojamas arī Jelgavā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas apkopotie dati liecina, ka šā gada jūnijā jauno automašīnu reģistrācijas apjoms, salīdzinot ar tādu pašu periodu 2007.gadā, samazinājies par vairāk kā 46 procentiem. Tas ir ļoti daudz, ja ņem vērā, ka pagājušā gada jūnijā uz pārējo Eiropas Savienības dalībvalstu fona bija vērojams jauno automašīnu tirgus pieaugums vairāk nekā 50 procentu apmērā.Ekonomikā viss ir saistītsSIA «Enro», kas Jelgavā nodarbojas ar jaunu «Peugeot» tirdzniecību, līdzīpašnieks Guntis Ribaks sarunā ar «Ziņām» uzsver, ka minētie skaitļi nav nekas pārsteidzošs. «Viss ir cieši saistīts - kredītu pieejamība, celtniecības straujš kāpums un jaunu vieglo automašīnu iegāde,» skaidro tirgotājs.Savukārt valdības veiktās līdzi nestās negatīvās parādības - inflācijas - apkarošanas gaitā viegli pieejamo kredītresursu «vārti» tika aizvērti.Vienlaikus G.Ribaks uzsver, ka grūtībām sākts gatavoties laikus. Turklāt, līdz ar jaunu automašīnu tirdzniecības pieklusumu aktivizējusies lietotu automašīnu pārdošana.Auto kā maize«Cilvēkiem kā nekad iepriekš šodien ir aktualizējies jautājums par nokļūšanu, piemēram, no laukiem uz pilsētu, tāpēc automašīnu vairs nevar uzskatīt par greznuma priekšmetu. Tas ir tāpat kā ik dienā nepieciešams lietot maizi,» teic autocentra SIA «Andrea» direktors Andris Gailis.Savu tiesu automašīnas nepieciešamībā laukos dzīvojošajiem ir devusi krīze ar pasažieru pārvadājumiem. Lietoto automašīnu tirgū patlaban pieprasītākās ir salīdzinoši nedārgas vidējās klases automašīnas. Viņš norāda, ka palielinājies to pircēju skaits, kuri iegādājas automašīnas cenu zonā no diviem līdz sešiem tūkstošiem eiro. Pie tam vairāk pircēju iegādājas automašīnas no šī «segmenta» augšdaļas.Viņa sacītajam piekrīt arī G.Ribaks un citi «Ziņu» aptaujātie lietoto auto tirgotāji.Par kura cenu segmenta automašīnām pircēju interese zudusi, kādas ir tendences attiecībā uz izmantojamās degvielas veidu, vai ekonomikas lejupslīde ietekmējusi arī «luksusa» klases auto tirdzniecību - lasiet ceturtdienas, 31.jūlija, «Zemgales Ziņu» ekonomikas lapā.