ZZ.lv ARHĪVS

«Aplis» ir, skaidrības trūkst

Inga Karlinska

2008. gada 4. septembris 16:26

1561
«Aplis» ir, skaidrības trūkst

Dažās dienās, kopš šosejas Rīga - Jelgava un ceļa Ozolnieki - Brankas krustojumā parādījies «aplis», daudzi autobraucēji tikuši pie kāda sirma mata, turklāt ceturtdien no rīta mikroautobuss tur iebrauca betona blokā. «Latvijas valsts ceļu» speciālisti sola jau tuvākajā laikā apsvērt papildu iespējas, kā uzlabot drošību jaunizveidotajā satiksmes mezglā, bet šoferi tiek aicināti ievērot zīmes un ar izpratni izturēties pret izmaiņām kustības organizācijā.

Ceturtdienas rīts kādam mikroautobusa «Ford Transit» vadītājam beidzās ar nebūt ne vieglu «pielipšanu» pie betona klučiem, no kuriem veidots «aplis» ceļu krustpunktā uz šosejas. Par laimi, iztika bez traumām, vien transporta līdzeklim nācies atvadīties no dažas labas detaļas. Notikušajā, kā skaidro Jelgavas Kārtības policijas biroja 3.nodaļas priekšnieks Aivars Putniņš, vainojama šofera neuzmanība. «Apļveida kustība ir apsveicama, vienīgi varētu runāt par tās risinājumu. Manuprāt, labāk betona vietā vajadzēja izvēlēties ar ūdeni pildītas barjeras,» piebilda ceļu policijas vadītājs.Brauc, kā gribNo diviem ierosinājumiem - uz gadu abu ceļu krustojumā izvietot luksoforu vai izveidot apļveida kustību - «Latvijas valsts ceļi» izvēlējās pēdējo variantu. Tomēr autobraucējus šāds risinājums, vismaz pašreizējā izpildījumā, neapmierina. Vietā gan piebilst, ka problēmsituāciju rašanās iemesli ir arī braucēju ceļu satiksmes noteikumu nezināšana vai nevēlēšanās tos ievērot, kā arī pārgalvība.Pašlaik pirms visām piebrauktuvēm «aplim» izvietotas brīdinājuma zīmes par to, kā arī atļautā braukšanas ātruma ierobežojums līdz 50 kilometriem stundā. Kā novēroja «Ziņas», daži autovadītāji gan aizmirst ābeces patiesību, ka priekšroka ir tiem, kas virzās pa apli, jo vairākas automašīnas, kas pārvietojās pa šoseju, iebrauca «aplī», ignorējot tur esošos. Bija arī tādi, kas nesaprotamu iemeslu dēļ ignorēja ceļa zīmes un devās «aplī» pretēji tā kustības virzienam, tādējādi radot avārijas situācijas.Izsaka bažas par letālām avārijāmVēl bēdīgāka situācija pie jaunā satiksmes mezgla izveidojas diennakts tumšajā laikā, jo betona bloki nav laikus pamanāmi, turklāt liela gabarīta transporta līdzekļiem manevrēšana tur ir apgrūtināta. SIA «Emburga Pluss», kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem, valdes priekšsēdētājs Igors Baimanovs «Ziņām» uzsvēra, ka šis «aplis» atgādinot tādu pašu veidojumu pie Salaspils - kravas automašīnas spiestas ar vienu riteni braukt pa uzbērumu. «Un betona lietošana? Tā vien šķiet, ka dažs ievēro principu - kāds nositīsies, būs par vienu cilvēku mazāk. Bail iedomāties, kas notiks, kad ziemā brauktuve būs slidena,» savas domas atklāj I.Baimanovs.Sola meklēt risinājumus«Latvijas valsts ceļu» Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange atzinīgi novērtēja «Ziņu» ierosinājumu uz betona apmalēm izvietot atstarojošos elementus, un apsvērt vēl citas iespējas, kā uzlabot satiksmes drošību. «Pieļauju, ka brīdinājuma zīmēm par apļveida kustību varētu aplikt dzeltenās atstarojošās apmales un samazināt atļauto braukšanas ātrumu šajā posmā,» piebilda J.Lange.Savukārt projekta būvinženieris Māris Tams par betona izvēli «apļa» veidošanā paskaidroja: «Spēkā esošie normatīvi pieļauj lietot gan betona, gan ar ūdeni pildītos plastmasas blokus. Pieredze rāda, ka plastmasas konstrukcijas kravas automašīnas izgrūsta.» Viņš arī noraida pārmetumus par pārāk šauru joslu «aplī» - tās izmēri pārsniedzot septiņus metrus, kas esot vairāk nekā nepieciešams, jo parasti būvdarbu laikā joslas platums ir ap trim metriem. Būvinženieris gan nemācēja komentēt, vai asajos pagrieziena leņķos kravas automašīnām vietas ir pietiekami.«Ziņas» jau rakstīja, ka «aplis» šajā vietā atradīsies, kamēr notiks Iecavas tilta remontdarbi Ozolniekos. Ne J.Lange, ne M.Tams nemācēja paskaidrot, kāpēc nav izveidots pagaidu tilts, bet pieņemts lēmums satiksmi novirzīt uz šoseju, jo to izlēmuši projektētāji SIA «Rīgas tilti», ar kuriem «Ziņām» sazināties neizdevās. Tika izteikts pieļāvums, ka tas noticis ekonomijas nolūkos - labāk naudu, ko tērētu pagaidu tilta būvniecībai un nojaukšanai, bijis izlietot Eglaines ielas asfalta seguma atjaunošanai.