ZZ.lv ARHĪVS

Pirmais solis uz apvedceļa izbūvi

Inga Karlinska

2008. gada 20. oktobris 10:47

2752
Pirmais solis uz apvedceļa izbūvi

Šonedēļ sākta mājas Dobeles šosejas un Atmodas ielas krustojumā nojaukšana, kas ir pirmais dabā redzamais solis Ziemeļu apvedceļa izbūvei. Jāatgādina, ka pērn dome pieņēmu lēmumu no īpašniekiem atpirkt trīs mājas un trīs zemes gabalus, lai nekas netraucētu ieplānotā apvedceļa projekta īstenošanu.

Minētais nams Dobeles šosejā bija vairākdzīvokļu, un to īpašnieki lielākoties saņēma samaksu par savu dzīvesvietu 20 000 latu apmērā, bet vēl viens saimnieks dzīvokli iemainīja pret zemes gabalu. Nojaukšanu veic Ventspils firma «Stalkers K», kas uzvarējusi mūsu pašvaldības izsludinātajā konkursā, un darbi jāpabeidz nepilna mēneša laikā.«Darbus apgrūtina tas, ka šeit ir ļoti slapjš, būtībā mīcāmies pa dubļiem, taču darbu paveiksim,» «Ziņām» atklāja uzņēmuma darbinieks, kurš pastāstīja, ka šis firmai ir pirmais pasūtījums Jelgavā.Jau kopš 1976.gada Jelgavā tiek plānots izbūvēt apvedceļu un tiltu pār Lielupi, kas atslogotu pilsētas centru no satiksmes, taču valdības nepietiekamās ieinteresētības dēļ līdz šim projektu nav izdevies īstenot. Pilsētas dome nolēmusi veikt visus nepieciešamos priekšdarbus iespējamā Ziemeļu tilta piebrauktuvju izbūvei. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks Vilis Ļevčenoks ir pārliecināts, ka tas varētu būt papildu arguments, cenšoties panākt valsts atbalstu apvedceļa būvēšanai.Ja piekļuvei Ziemeļu tiltam no Lielupes kreisā krasta būtisku traucēkļu nav, tad, būvējot Loka maģistrāles turpinājumu līdz upei, problēmas varētu rasties vides aizsardzības jomā, proti - šajā vietā atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā. Tieši Lielupes palieņu pļavas, kas atrodas blakus plānotajam Ziemeļu tiltam un ir iekļautas Eiropas Savienības aizsargājamo teritoriju tīklā «Natura 2000», varētu sarežģīt apvedceļa izbūvi.«Šīs teritorijas redzu kā lielu dabas vērtību, tajās ieguldīti līdzekļi, veiktas citas darbības, piemēram, ievesti savvaļas zirgi, un tas tika darīts labākas nākotnes vārdā, bet var iznākt, ka tas nav bijis vajadzīgs,» savu viedokli pauž Latvijas Dabas fonda pārstāvis Andris Klepers.Jāpiebilst, ka ir izstrādāts Lielupes palieņu pļavu aizsardzības plāns, kurā ņemts vērā arī ieplānotais jaunais tilts, aiz kura atrastos stingrā lieguma zona. Apmeklētājiem pieejamajā zonā būs iekārtoti celiņi un autostāvvieta, kā arī nodrošināts atbilstošs tūrisma serviss.