Atklāj «Amo Plant» pirmo kārtu
Piektdien Jelgavā, Pārlielupē, Aviācijas ielā ekspluatācijā nodota industriālā kompleksa «Amo Plant» pirmā kārta.
Ražotnes celtniecības sākums tika iezīmēts pirms pusotra gada - 2007.gada jūnijā ar svinīgu kapsulas iemūrēšanu topošās autorūpnīcas pamatos. Kā skaidroja «Amo Plant» izpilddirektors Aleksejs Maslovs, šajā dienā objekts tiek pārņemts no celtniekiem, lai tajā varētu uzsākt tehnoloģiskā procesa iekārtošanu - ražošanas iekārtu un līniju uzstādīšanu.Maskavas valdības Zinātnes un rūpniecības politikas departamenta ministrs un akciju sabiedrības «Amo Plant» padomes priekšsēdētājs Jevgeņijs Panteļejevs uzsvēra, ka šodien nav nekādu atklāšanas lentīšu - tā ir darba vizīte, lai pārliecinātos, ka darba process norit pēc grafika - 2009.gadā no šīs vietas jāizripo pirmajam automobilim.Patlaban automobiļu ražotnē telpas pielāgotas tam, lai, negaidot ražošanas korpusa pabeigšanu, varētu sākt darbu pie pirmo modeļu radīšanas - ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu un ES struktūrfondu līdzekļu piesaisti ražotnē radīts jaudīgs siltumenerģētikas komplekss. Plānots, ka automobiļu rūpnīcas administratīvais un ražošanas korpusi tiks nodoti ekspluatācijā 2009.gada otrajā pusē, bet rūpnīca darbu ar pilnu jaudu sāks nākamā gada beigās, bet līdz tam tiks izstrādāti vairāki izmēģinājuma modeļi. Iecerēts, ka gadā saražos 2000 vieglās kravas automašīnas un komunālās tehnikas vienības. Rūpnīcā tiks nodarbināti aptuveni 200 cilvēki.Kā «Ziņām» pastāstīja A.Maslovs, viens no galvenajiem priekšnoteikumiem rūpnīcas atrašanās vietas izvēlē ir Jelgavas senās autobūves tradīcijas - darbaspēku plānots komplektēt, orientējoties uz vietējiem resursiem. Ņemot vērā, ka kopš RAF darbības izbeigšanas pagājis jau «krietns laika sprīdis», runa varētu būt tikai par atsevišķu šauri profilētu autobūves speciālistu piesaisti no ārvalstīm.Uzņēmuma akcionāri ir Jelgavas pilsētas pašvaldība, Maskavas valdība un akciju sabiedrība «Ferrus».Pasākumā piedalījās Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, LIAA direktora vietnieks Māris Ēlerts, Maskavas autorūpnīcas ZIL ģenerāldirektors Konstatntīns Laptjevs, kā arī Maskavas valdības un Krievijas Federācijas vēstniecības pārstāvji.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”