ZZ.lv ARHĪVS

Noskaidroti 2021. gada mīlētākie, zaļākie un cilvēcīgākie zīmoli

zz.lv

2021. gada 27. septembris 10:23

112
Noskaidroti 2021. gada mīlētākie, zaļākie un cilvēcīgākie zīmoli

24. septembrī apbalvoti mīlētākie, zaļākie un cilvēcīgākie Latvijas, Lietuvas un Igaunijas zīmoli dažādās kategorijās. Par mīlētāko zīmolu Baltijā, kā arī Latvijā, Lietuvā un Igaunijā atzīta “Swedbank”. Otrais mīlētākais zīmols Baltijā ir “Maxima”, savukārt trešajā vietā topā ierindojas “Omniva,” informē pasākuma rīkotāji.

Latvijā mīlētāko zīmolu kategorijā otro vietu ieņem tīmekļa vietnes zīmols “inbox.lv”, bet trešajā vietā ierindojas mazumtirdzniecības tīkls “Maxima”.

“Pirmo reizi cilvēcīgums jeb uzņēmumu labie darbi un sociālā atbildība kļuvis par svarīgāko faktoru mīlētāko zīmolu izvēlē visās trīs Baltijas valstīs, apsteidzot tādus faktorus kā unikalitāte, kvalitāte, zaļums un izdevīgums. Tas apliecina, ka strauju pārmaiņu laikā uzņēmējiem ir svarīgi ne tikai pielāgoties jaunajai situācijai un eksperimentēt, bet arī atbalstīt un veicināt pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā,” uzsver viens no Baltijas Zīmolu topa organizatoriem, “Nord DDB” vadītājs Andris Rubīns.

Par cilvēcīgāko zīmolu Baltijā atzīta “Swedbank”, savukārt Latvijā – “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Swedbank” un telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējs “LMT” attiecīgi Latvijas cilvēcīgāko zīmolu topa otrajā un trešajā vietā. Lietuvā par cilvēcīgāko zīmolu atzīts “LRT”, bet Igaunijā – “ETV”.

Zaļāko zīmolu kategorijā Baltijas līmenī uzvaras laurus plūca apģērbu tirdzniecības zīmols “H&M”, savukārt Latvijā par zaļāko zīmolu atzīts “Latvijas valsts meži”. Otrajā vietā Latvijas zaļāko zīmolu topā ierindojas dabīgās kosmētikas zīmols “Madara”, bet trešajā – “Venden”. Par zaļāko zīmolu Lietuvā atzīts “Lietuvos geležinkeliai”, bet Igaunijā – “Orto / Puhas Loodus”.

Par augošāko zīmolu Baltijā un arī Lietuvā atzīts ēdienu piegādes zīmols “Bolt Food”. Latvijā augošākā zīmola nomināciju ieguvis sūtījumu piegāžu uzņēmums “DPD”, otrajā vietā ierindojas “Kārums”, bet trešajā – “Bolt Food”. Par augošāko zīmolu Igaunijā atzīts “Rimi”.

Mīlētākais mediju zīmols Baltijā un arī Latvijā ir “Delfi”, bet Latvijas topā otro vietu ieņem “LTV1”, savukārt trešajā vietā ierindojas “TV3”. Lietuvas mīlētākais mediju zīmols ir “LRT”, savukārt Igaunijā pirmajā vietā ierindojas “ETV”.

Baltijā par mīlētāko pārtikas zīmolu atzīts piena produktu zīmols “Kārums”, kas ieņem pirmo vietu mīlētāko pārtikas zīmolu topā arī Latvijā, kam seko saldējuma zīmols “Ekselence” un saldumu zīmols “Laima”. Lietuvā par mīlētāko pārtikas zīmolu atzīts “Vytautas”, bet Igaunijā – “Kalev”.

Unikālāko zīmolu topā Baltijā pirmo vietu ieguvis tehnoloģiju zīmols “Apple”, savukārt Latvijā šajā kategorijā topā pirmajā vietā ierindojas “Rīgas Melnais Balzams”, otrajā – “Raffaello”, bet trešo vietu ieņem “Apple”. Par unikālāko zīmolu Lietuvā atzīts “Porsche”, savukārt Igaunijā šajā kategorijā topa pirmo vietu ieņem “Vana Tallinn”.

Mīlētāko zīmolu topā visaugstāk novērtētais jaunpienācējs Latvijā ir “E.Gulbja laboratorija”, kam seko “Netflix” un “Latvijas Loto” attiecīgi gada debitantu topa otrajā un trešajā vietā. Baltijā par mīlētāko šī gada debitantu atzīts “Netflix”, Lietuvā – “Ignitis”, bet Igaunijā – “Telia TV”.

Latvijā mīlētākie zīmoli tiek noteikti jau 17. reizi, bet Baltijas mērogā – 10. reizi. Rezultātus nosaka Baltijas iedzīvotāji, balstoties uz “Brand Capital” dzīvesstila pētījumu. Baltijas mīlētāko zīmolu apbalvošana ir daļa no “Baltic Brand Forum”, ko organizē “NORD DDB”, “OMD” un “RAIT” sadarbībā ar “Zavod”, “Nord ID”, “Element”, “Nords Porter Novelli”. Sadarbības partneri: Latvijas Zaļais punkts, Rimi Latvia, Accenture, Httpool, Semarah Hotels, AirBaltic, TV3 Group, IR Nauda, Delfi, Skonto un radio Tev, EHR mediju grupa, VisualMedia, ClearChannel, JCD, Santa.lv.

Ar visiem topiem un uzvarētājiem iespējams iepazīties vietnē www.balticbrandforum.com.

Foto: Renārs Koris