Banka "Citadele": Krāpšanas gadījumu skaits katru gadu dubultojas
Krāpšanas gadījumu skaits katru gadu dubultojas, atzina bankas "Citadele" pārstāvji.
Bankā norādīja, ka šobrīd īpaši aktīvi ir telefonkrāpnieki, kuri zvana gan krievu, gan latviešu valodā un uzdodas par lielāko banku vai Latvijas Bankas drošības dienestu darbiniekiem. Zvani pārsvarā ir no Latvijas numuriem un bieži ir viltoti, lai līdzinātos bankas klientu apkalpošanas numuram.
Tāpat bankā minēja, ka zvanītāji informē par notikušu naudas zādzību vai citu problēmu klienta kontā un agresīvi uzstāj, ka nepieciešami bankas pieslēgšanās dati un cita informācija, lai pasargātu naudu. Šādi zvani var turpināties vairākas dienas no dažādiem telefona numuriem. Krāpnieki bieži vien izmanto arī draudus par soda naudām un zaudētiem līdzekļiem.
Zvani tiek veikti izmantojot gan parastos telefonsakarus, gan dažādas ziņapmaiņas lietotnes, piemēram, "WhatsApp", "Viber", "Telegram" un citas.
Tāpat noziedznieki bieži vien rosina un pieprasa uzstādīt upuru datoros un telefonos attālinātās pārvaldīšanas programmas, kas tiem it kā ļautu palīdzēt cilvēkam tikt galā ar problēmu, bet patiesībā tā ļauj krāpniekiem pārņemt klienta iekārtas savā kontrolē - ielogoties bankas kontā, pārskaitīt līdzekļus uz citiem kontiem.
Vienlaikus bankā arī atzina, ka lielākā daļa klientu spēj atpazīt viltus zvanus un informē banku par krāpnieku mēģinājumiem. Banka "Citadele" dienā saņem vidēji 20 ziņojumu par krāpnieku centieniem, tomēr joprojām ir cilvēki, kuri iekrīt krāpnieku lamatās.
"Lai kāda būtu situācija, banka nekādā gadījumā neprasīs telefoniski nosaukt ne paroles, ne pieslēgšanās vārdus, vai lejuplādēt un instalēt kādas programmas. Lielākā daļa iedzīvotāju to arī saprot, līdz mirklim, kad zvana krāpnieki un saceļ trauksmi. Cilvēks tiek iebaidīts, ka pazaudēs vai jau ir pazaudējis savu naudu un rīkojas emociju vadīts, jo piezvanījis ir šķietami bankas darbinieks. Jāsaprot, ka krāpniekiem tas ir darbs un arī viņi iziet apmācības, ko teikt, kā pareizi izdarīt spiedienu uz cilvēku un kā pārliecināt nodot savus personīgos datus. Tāpēc ir jābūt īpaši modriem gan pašiem, gan jāapmāca arī savi līdzcilvēki," pauda bankas "Citadele" IT drošības daļas vadītājs Kaspars Briška.
Foto: no arhīva
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”