Klātienē ierobežotā pret Covid-19 vakcinētu cilvēku lokā varēs norisināties vairāku nozaru praktisko zināšanu apguve

Klātienē ierobežotā pret Covid-19 vakcinētu cilvēku lokā varēs norisināties vairāku nozaru praktisko zināšanu apguve, otrdien lēma Ministru kabinetā.
Ministru kabinets vienojās, ka personas, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts, kas apliecina personas statusu vakcinācijā pret Covid-19, varēs piedalīties pieaugušo profesionālās izglītības programmu apguvē klātienē līdz 20 personām grupā.
Šīm personām klātienes mācībās nebūs jāievēro prasības par masku nēsāšanu, distances ievērošanu un citas epidemioloģiskās drošības prasības. Izņēmums ir par regulāru telpu vēdināšanu.
Šāds ierobežojumu atvieglojums attiecināms uz tām personām, kurām ir pagājušas 14 dienas pēc pilna vakcinācijas kursa pabeigšanas ar Eiropas Zāļu aģentūras vai līdzvērtīgu regulatoru reģistrētām vai Pasaules Veselības organizācijas atzītām vakcīnām vai no 22 līdz 90 dienām pēc vakcīnas "AstraZeneca" pirmās devas saņemšanas.
Tāpat turpmāk klātienē varēs īstenot praktiskās mācības nozarēs, tai skaitā klīniskās mācības veselības aprūpē un apmācību pirmās palīdzības sniegšanā, kurās ir noteikta obligāta prasība pēc kvalifikācijas uzturēšanas.
Klātienē varēs īstenot arī profesionālās tālākizglītības programmu praktiskās daļas apguvi, kvalifikācijas praksi un profesionālās kvalifikācijas eksāmena kārtošanu, kā arī profesionālās pilnveides programmu praktiskās daļas apguvi, ja to nevar veikt attālināti.
Jaunais regulējums nosaka, ka klātienē praktiskās zināšanas drīkstēs apgūt vienā grupā līdz 10 izglītojamiem, ievērojot un nodrošinot visus epidemioloģiskos drošības noteikumus.
IZM uzsvēra, ka minēto ierobežojuma mīkstināšana pēc būtības neradīs papildu epidemioloģiskos riskus, jo minētais izglītojamo skaits ir neliels. Atbilstoši Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem pašreiz profesionālās tālākizglītības programmās kopā mācās 5667 izglītojamie, bet profesionālās pilnveides programmas apgūst 5168 izglītojamie.
Ņemot vērā to, ka ar šiem grozījumiem tiek paredzēta iespēja pirmās palīdzības praktisko apmācību veikt 10 cilvēku grupā tāpat kā pārējās pieaugušo mācību programmās, tehniski precizēts esošais regulējums par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covdi-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, no tā svītrojot prasību par individuālu pirmās palīdzības praktisko apmācību.
Vienlaikus Ministru kabinets vienojās, ka studiju programmās, kurās ir paredzēta reflektantu praktiskās sagatavotības pārbaude, piemēram, fiziskās sagatavotības pārbaude, praktisko iemaņu pārbaude teātra mākslā, dejā un horeogrāfijā, audiovizuālajā mākslā vai citā veidā, lai nodrošinātu objektīvu izvērtējumu, šo iestājpārbaudījumu daļu varēs īstenot klātienē ne vairāk kā 10 personām grupā.
Foto: no arhīva
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”