ZZ.lv ARHĪVS

«Framest» sajūsmina Jelgavas skolēnus

2009. gada 29. janvāris 17:38

1474
«Framest» sajūsmina Jelgavas skolēnus

Ceturtdien pilsētas kultūras namā grupa «Framest», spēlējot muzikālo loto, sajūsmināja Jelgavas skolu audzēkņus. Skolēniem patika viss - tiešais kontakts ar grupas mūziķiem, filmu fragmenti, jauniegūtā informācija par komponistiem un kopējā koncerta noskaņa.

Programma, kuru vadīja muzikoloģe Karina Bērziņa, piedāvāja pilnīgi jaunu koncerta formu - tā dalībnieki ne tikai muzicēja, bet arī, teatrāli spēlējot loto, diskutēja par komponistiem un dažādiem mūzikas stiliem. Sarunu tēmas uz ekrāna tika ilustrētas ar interesantu vizuālo materiālu, gan sniedzot ieskatu komponistu Klaudio Monteverdi, Volfganga Amadeja Mocarta un Johana Štrausa daiļradē, gan uzburot jauku Vīnes gaisotni un ievedot mūziklu pasaulē.Tāpat jaunieši grupas «Framest» mūziķu Mikus Abaroniņa, Elīnas Šmukstes, Annijas Putniņas, Edgara Janova un Jāņa Ķirša sniegumā varēja noklausīties K.Monteverdi madrigālu, kas vēstīja par mīlestību, V.A.Mocarta «Mazo nakts mūziku» mūsdienīgā aranžējumā, valšu karaļa J.Štrausa «Annas polku», kā arī melodiju «Šonakt» no pasaulslavenā mūzikla «Vestaidas stāsts».Koncerta rīkotāji pateicās Jelgavas publikai, kas, viņuprāt, bija jautra un saprotoša. Arī «Ziņu» aptaujātie klausītāji visi kā viens koncertu vērtēja atzinīgi - viņiem paticis mūziķu sniegums un izdevies uzzināt daudz jauna. Jelgavas 4.vidusskolas mūzikas skolotāja Liena Celma pastāstīja, ka mācību procesā tiek izmantotas moderno tehnoloģiju iespējas - videofilmas, kompaktdiski, taču diezin vai uz skolu varētu uzaicināt šādus māksliniekus. Turklāt jāņem vērā arī tas, ka koncerts kultūras namā bērniem liek mobilizēties uz klausīšanos un apgūt prasmi uzvesties.Koncertprogramma tapusi VSIA «Latvijas koncerti» projekta «Koncerti Latvijas skolu jaunatnei» gaitā. Pasākuma mērķis bija iemācīt katram bērnam elementāras koncertu klausīšanās prasmes, iepazīstināt ar dažādiem mūzikas stiliem, komponistiem, izpildītājiem un veicināt izpratni par muzikālās izglītības nepieciešamību.