Kādi ir hibrīdauto 3 galvenie veidi?
Vēl nav pagājis nemaz tik ilgs laiks kopš brīža, kad automašīnu pircējiem bija tikai divas izvēles, kādu auto pirkt - mašīna ar benzīndzinēju vai dīzeļdzinēju. Šī gadsimta sākumā autogribētājiem pievienojās trešā izvēles iespēja jeb auto ar elektromotoru.
Laikā gaitā, lai izpildītu visas autobraucēju prasības tika radīti hibrīdauto, kuros apvienots elektromotors un benzīna vai dīzeļa dzinējs. Hibrīdauto ir lieliska izvēle tiem, kuri vēlas gan ietaupīt, gan arī saudzēt apkārtējo vidi un dabu.
Starp hibrīdautomašīnām izšķir trīs galvenos veidus, kur katram veidam ir savas priekšrocības, tāpēc pirms hibrīdautomašīnas iegādes, ir vēlams iepazīties, kādi ir hibrīdauto trīs galvenie veidi, lai atrastu sev piemērotāko variantu.
Tradicionālie pašuzlādes hibrīdauto
Pirmie tradicionālie pašuzlādes hibrīdauto pārdošanā nonāca pagājušā gadsimta beigās. Un šo auto iekšdedzes dzinējs darbojas ciešā mijiedarbībā ar elektromotoru, un to darbina neliela izmēra baterija. Pateicoties šai kombinācijai auto nodrošina gan pietiekamu jaudu, gan efektivitāti, jo vienmērīgi sakombinējot degvielu un elektroenerģiju, automašīnā tiek radīti tādi braukšanas apstākļi, lai pēc vajadzības abi jaudas avoti tiktu saskaņoti braucot gan pa pilsētu, gan pa šoseju.
Šī hibrīda lielākā priekšrocība ir tā, ka tajā esošā baterija uzlādējas pati braukšanas laikā, izmantojot bremžu enerģijas reģenerēšanas sistēmu, kā arī paša dzinēja jaudu. Arī saražotā enerģija tiek rūpīgi taupīta, jo akumulators atgūst enerģiju arī apstājoties vai bremzējot. Liels šī hibrīda pluss ir arī tāds, ka tā lietošanas ērtums neatšķiras no tradicionālā auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju, jo degvielas un elektromotora pārslēgšanās notiek nemanāmi.
Vieglie hibrīdauto
Tādi autoražotāji kā Audi, Suzuki un Volkswagen izmanto vismazāk pamanāmo hibrīddzinēju tipu, ko sauc par vieglajiem hibrīdauto. Šajās automašīnās paātrināšanās nolūkā tiek izmantota tradicionālā degviela, savukārt elektromotors pilda tikai dažas noteiktas funkcijas, piemēram, tas palīdz iedarbināt dzinēju, ļauj to izslēgt bremzēšanas vai stāvēšanas laikā, piemēram, krustojumos vai sastrēgumos, arī brīdī, kad tiek samazināts braukšanas ātrums. Elektromotoru var izslēgt arī braucot vienmērīgā un nemainīgā ātrumā. Pati hibrīdsistēma arī apgādā ar enerģiju auto klimata kontroles funkciju un multimediju sistēmu, kas atslogo iekšdedzes motora darbu.
Plug-in jeb lādējamie hibrīdauto
Tieši lādējamajiem hibrīdiem tiek paredzēta vispožākā nākotne un popularitātes pieaugums. Savas uzbūves un īpašību dēļ šis hibrīdauto veids visvairāk līdzinās tieši elektroautomobiļiem. Un tiem ir divi tvertņu vāciņi, kur aiz viena var piekļūt degvielas tvertnei, bet aiz otra var piekļūt uzlādes ligzdai. Kad automašīnas baterija ir uzlādēta, var nobraukt aptuveni 50 kilometrus, kas var būt pilnīgi pietiekami braukšanai pa pilsētu. Tomēr, ja baterija ir izlādējusies, darbu pārņems iekšdedzes motors un būs iespējams turpināt braukšanu. Ļoti izdevīgi ir tas, ka arvien vairāk visā Latvijā tiek uzstādīti elektroauto lādēšanas punkti, tomēr šo auto var uzlādēt arī savas mājas pagalmā.
Plug-in hibrīdi arī izceļas ar to, ka tiem ir zems vidējais degvielas patēriņš, tomēr tai pašā laikā ir augsti veiktspējas rādītāji. Vēl svarīgi ir arī tas, ka šiem auto ir arī vairāki braukšanas režīmi, piemēram, braukšanai pilsētā optimālais būs elektriskais režīms, savukārt, kad baterijas uzlādes līmenis samazinās, automātiski aktivizējas hibrīdrežīms, lai tiktu optimizēts enerģijas patēriņš, izmantojot abus uzstādītos dzinējus kopā. Savukārt dinamiskākas braukšanas piekritēji var izvēlēties sportisko režīmu, kad darbojas abi dzinēji, lai tiktu attīstīta maksimālā jauda visā ātruma diapazonā.
Dažādi papildu bonusi
Lai arī kādam hibrīdauto tiktu dota priekšroka, nevar aizmirst par dažādām priekšrocībām, ko sniedz elektriskie auto, piemēram tie drīkst izmantot sabiedriskā transporta joslu, bez maksas izmantot Rīgas satiksmes stāvvietas, kā arī šo automašīnu īpašnieki ir atbrīvoti no ekspluatācijas nodokļa maksas, ir samazināts arī uzņēmuma auto nodoklis, kas tāpat kā atbrīvojums maksāt ceļu nodokli ir patīkams bonuss tiem, kuri ilgtermiņā vēlas ietaupīt.
Turklāt pastāv liela iespēja apdrošināt auto izdevīgāk, piemēram, iegādājoties OCTA polisi, kā arī, braucot uzmanīgi un neizraisot ceļu satiksmes negadījumus, var uzlaboties autobraucēja bonus malus klase, iekļaujoties riska klasē, kurā ir apdrošināšanas riska samazinājums, kas arī nav mazsvarīgi.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”