“Filmēju visu jau kopš bērnības”
Jelgavniece
studente un jau arī skolotāja Santa Buša par to, kā ir būt influencerim
Latvijā.
Santa Buša ir jelgavniece, kas studē radošās industrijas Latvijas Kultūras
akadēmijā, strādā par skolotāju Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā un pasniedz
skatuves kultūru Bērnu un jauniešu mūzikas klubā. Santas hobijs ir veidot video
– viņa pārstāv salīdzinoši nesen radušos jomu – būšanu par influenceri, kas
latviešu valodā vēl ir svešs termins.
– Santa, pastāsti, ar ko pašlaik
nodarbojies?
Strādāju Jelgavas Jaunajā teātrī par režisora asistenti, mācu skatuves
kultūru Bērnu un jauniešu mūzikas klubā. Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā vadu
teātra pulciņu sākumskolai un pasniedzu kulturoloģiju vidusskolai. Vēl arī
mācīšu jaunu priekšmetu septītajām klasēm – teātra mākslu. Vēl esmu pilna laika
studente un brīvajā laikā filmēju video.
– Cik ilgi jau strādā skolā?
Sāku martā, bet strādāt klātienē sanāca tikai divas nedēļas. Pēc tam
kulturoloģiju pasniedzu attālināti.
– Kā sākās tavas influenceres gaitas?
Pieļauju, ka tas nebija bērnības sapnis.
Kad sāku iet skolā, gāju teātrī un man patika teatrālas lietas. Patika filmēt
jau bērnībā – atceros, kad mamma nopirka digitālo fotokameru ar videofunkciju,
es sāku filmēt visu pēc kārtas. Filmēju to, kā es skaitu dzejoļus, vienreiz
noliku kameru uz skapja, un tad bija “Santas dziedāšanas šovs”. Ar draudzeni
filmējām viņas laukus, rādījām vistas, visu pēc kārtas. (Smejas.) Video ielikām
“YouTube”, lai pēc tam publicētu draugiem.lv.
Kad gāju 9. klasē, atklāju, ka cilvēki regulāri publicē video. Man tas likās
ļoti forši, bet tajā laikā tādas lietas kā influenceris nebija. No vienas
puses, likās dīvaini kaut ko likt internetā. Man arī gribējās, bet bija bail to
darīt vienai. Sākām ar draudzeni filmēt, sākumā kādus divus mēnešus. Pēc tam es
turpināju viena un daru to joprojām.
Bērnībā gribēju būt aktrise vai kaut kas uz to pusi. Tādi jūtūtuberi vai
influenceri jau neeksistēja. Kad sāku iet vidusskolā, populārāka kļuva
“Instagram” platforma, kas tagad ir ļoti efektīva reklāmas tirgum salīdzinājumā
ar citiem sociālajiem medijiem. Arī kad sāku lietot “Instagram”, darīju to
tāpēc, ka visiem bija.
Visu rakstu lasiet 20.augusta “Zemgales Ziņās”
Foto: Laura Selīna Puķe un ekrānšāviņš
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”