ZZ.lv ARHĪVS

JRTA sociālajā kampaņā aicina ikvienu būt atbildīgam (FOTO)

zz.lv

2020. gada 15. aprīlis 09:51

187
JRTA sociālajā kampaņā aicina ikvienu būt atbildīgam (FOTO)

Lai mudinātu ikvienu sabiedrības pārstāvi būt atbildīgam Covid-19 vīrusa radītās krīzes laikā, Jelgavas Ražotāju un tirgotāju asociācija (JRTA), iesaistot aktīvākos organizācijas biedrus, īsteno sociālo kampaņu “Sargā sevi un citus! Paliec mājās!!!”, kuras laikā ar īpašiem plakātiem Jelgavas ielās un sociālajos tīklos atgādinās šim brīdim būtiskas lietas, piemēram, distances ievērošanu, roku mazgāšanu un daudz ko citu, informē JRTA valdes priekšsēdētājs Imants Kanaška.

Sociālajā kampaņā iesaistījušies vairāk nekā desmit JRTA biedri – Jelgavas uzņēmumi, kas, izjūtot ārkārtējās situācijas negatīvās sekas, vienlaikus rīkojas sociāli atbildīgi un vēlas tikpat aktīvi kā iepriekš iesaistīties sabiedrības informēšanā.

“JRTA biedri pārstāv teju visas uzņēmējdarbības nozares, un šis laiks, kad Latviju skārusi Covid-19 vīrusa izraisītā krīze, nevienam no viņiem nav viegls – norit cīņa par gadiem attīstītu uzņēmumu un tajā strādājošo speciālistu saglabāšanu. Tajā pašā laikā viņi nedomā tikai par sevi, bet arī par pārējo sabiedrību, tās drošību un aizsardzību, lai kopīgiem spēkiem mēs varētu pārvarēt krīzes laiku un pakāpeniski atgriezties ierastajās sliedēs. Tieši tādēļ ar kampaņas plakātiem un aktivitātēm sociālajos tīklos vēlamies atgādināt par šim brīdim būtiskām lietām, vienlaikus aicinot ikvienu būt atbildīgam,” kampaņas mērķus skaidro JRTA valdes priekšsēdētājs Imants Kanaška. Viņš pateicas visiem uzņēmējiem, kuri iesaistījās sociālajā kampaņā, norādot, ka kampaņas ietvaros arī iedzīvotāji tiek aicināti atbalstīt vietējos uzņēmējus, iegādājoties no tiem preces un pakalpojumus.

To, ka šāda kampaņa bija ļoti nepieciešama, norāda SIA “Jelgavas tipogrāfija” līdzīpašnieks Juris Sīlis: “Šobrīd vairāk nekā citreiz ir svarīga kopības sajūta, tas, ka esam kopīgs mehānisms, jo tikai tā mēs varēsim izturēt krīzes situācijā. Ja iepriekš ikdienas steigā daudzas lietas paslīdēja garām, tad tagad ir laiks padomāt par to, kas šajā dzīvē ir lietderīgs. Tādēļ gribu aicināt visus padomāt vienam par otru un patiesām dzīves vērtībām”.

Akcija pārsvarā orientēta uz Jelgavas iedzīvotājiem, taču tās idejas noteikti uzrunās cilvēkus arī citās Latvijas vietās, jo šobrīd Covid-19 vīrusa izraisītā krīze skārusi gan lielpilsētu, gan viensētu iedzīvotājus, kā arī uzņēmējus visās pašvaldībās. Uz to, cik svarīgi uzņēmumiem ir iesaistīties konkrētās pašvaldības ikdienas dzīvē, norāda SIA “Fortum” biznesa vadītājs Latvijā Andris Vanags. “”Fortum» ir daļa no Jelgavas. Mēs vienmēr ar prieku esam iesaistījušies pilsētas dzīvē un atbalstījuši pilsētas un tās uzņēmēju pasākumus un aktivitātes. Šobrīd ir īpaši sarežģīts laiks, kad cilvēkiem, neskatoties uz fizisko distancēšanos, ir jābūt vienotiem, vienam otru jāatbalsta un jārūpējas par savu un savu līdzcilvēku veselību. Kopā ar Jelgavas uzņēmējiem velējāmies aicināt jelgavniekus ievērot speciālistu ieteikumus un valstī noteiktos ierobežojumus, lai pēc iespējas ātrāk apturētu Covid-19 izplatību, un mūsu visu ikdiena varētu atgriezties normālā ritmā. Tāpat vēlējāmies mudināt jelgavniekus atbalstīt vietējos uzņēmējus un vietējo ekonomiku, iegādājoties Jelgavā un Latvijā ražotas preces un pakalpojumus. Mūsu vietējiem uzņēmumiem, kas dod darbu daudziem jelgavniekiem, Covid-19 izraisītā krīze ir ļoti liels pārbaudījums, un sabiedrības atbalsts daudziem var būt izšķirošais, lai šo krīzi pārdzīvotu. Būsim vienoti un atbalstoši!”” aicina A.Vanags.

Savs skatījums uz šā brīža situāciju ir arī SIA “”Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” valdes priekšsēdētājam Mārim Peilānam, kurš kopumā atbalsta valsts izvēlēto piesardzības politiku, kas, iespējams, ļaus Latvijai ātrāk atgūties. “Ņemot vērā apstākļus, aicinu atbalstīt vietējos ražotājus, tirgotājus un pakalpojumu sniedzējus, jo pašu pieredzē esam bijuši gandarīti par privāto uzņēmumu pasūtījumiem, kas rezultējas kopīgā lepnumā par paveikto un, kaut arī pašvaldības projektos mēs ne vienmēr esam gaidīti, arī citos novados nopelnīto gan mūsu darbinieki, gan uzņēmums tērē un iegulda savā mājvietā. Tā arī ir vietējās ekonomikas “sildīšana”,” piebilst M.Peilāns.

Šobrīd krīzes smagi ir skārusi pēdējos gados strauji augušo un eksporta tirgus iekarojušo “Karameļu darbnīcu”, taču uzņēmuma valdes locekle Ilze Priževoite ar savu komandu negrasās padoties. “Vienmēr esam bijuši sociāli atbildīgs uzņēmums, un šobrīd skaidri apzināmies – jo stingrāk ievērosim noteikumus, jo ātrāk krīzes beigsies, un ikviens varēs atkal justies drošs gan par sevi, gan - saviem tuvajiem. Spītējot tam, ka mums uzņēmumā apgrozījuma kritums ir ļoti būtisks, jo saldumi nav ikdienas nepieciešamāko produktu grozā, tomēr ceram, ka viss stabilizēsim, un mūsu veselīgās un gardās karameles atkal sagādās prieku maziem un lieliem,” optimisma pilna ir I.Priževoite.

Ar pārtikas apriti saistīts vēl viens kampaņas dalībnieks – SIA “Alis-B”, kas līdz šim piedāvāja ēdienus pusdienu restorānā un konditorejā “Otto”, kā arī nodrošināja skolēnu ēdināšanu izglītības iestādēs. “Krīzes laiks ir sarežģīts daudziem, un šobrīd mēs domājam par saviem darbiniekiem, kuri atrodas dīkstāvē, vienlaikus neaizmirstot par sabiedrību, piedāvājot ēdienu piegādi mājās. Šis laiks ir jāiztur, un tas iespējams, atbalstot vienam otru un ievērojot visus noteikumus. Uz to arī aicinu sabiedrību kopumā un ikvienu individuāli,” tā «Alis-B» valdes locekle Rudīte Neiberga.

Šajā brīdī ikvienam nepieciešama medicīniskā palīdzība, tādēļ kampaņā iesaistījies arī SIA “Zemgales veselības centrs”. Tā valdes loceklis Gundars Prolis uzsver: “Mūsu prioritāte jau daudzus gadus ir individuālas rūpes par katra pacienta veselību. Arī ārkārtējās situācijas laikā nodrošinām pacientiem akūto palīdzību, kā arī konsultācijas un nepieciešamos izmeklējumus. Mēs aicinām visus būt sociāli atbildīgiem, rūpēties par sevi, saviem mīļajiem un atgādinām, ka katra cilvēka vislielākā bagātība ir veselība”.

Ar veselību roku rokā iet arī veselīgs dzīvesveids, un, neskatoties uz to, ka šobrīd sporta pasākumi ir atcelti un nestrādā sporta iestādes, hokeja kluba “Zemgale/LLU” direktors Aivars Zeltiņš aicina nezaudēt formu un neatteikties no aktivitātēm svaigā gaisā. “Šobrīd nevaram sportot komandās pēc treniņa plāna, nevaram darīt daudzas ikdienā ierastas lietas, ko bijām pieraduši darīt līdz šim. Taču šī ārkārtējā situācija ātrāk vai vēlāk beigsies, un mēs būsim gatavi sagaidīt “Sporta kompleksā Zemgale” ikvienu aktīva dzīvesveida un sportot gribētāju, jo - veselā miesā, vesels gars!” piebilst A.Zeltiņš.

Ne tikai fiziskas aktivitātes ir nepieciešamas šajā laikā, bet arī – smadzeņu darbināšana, un to piedāvā kampaņā iesaistītais mācību centrs “Buts”. Ārkārtējās situācijas laikā apmācība centrā notiek attālināti, un ikviens interesents tādā veidā var gūt jaunas zināšanas, kas vēlāk noderēs dzīves kvalitātes uzlabošanai. “Izglītība ir būtisks dzīves stūrakmens, un mēs, rīkojoties kā sociāli atbildīgs uzņēmums, piedāvājam kvalitatīvi papildināt zināšanas, atbilstoši šā brīža situācijai, proti, attālināti,” skaidro “Buts” direktora vietnieks Mārtiņš Segliņš.

Ar atbildību savu darbinieki drošībai pieiet akciju sabiedrība “Smiltnieki”, kur top bruģis, grodu akas, apmales un citi betona izstrādājumi. Ar tādu pašu atbildību uzņēmuma valdes loceklis Alvis Traidas pret līdzcilvēkiem aicina attiekties arī ikvienu iedzīvotāju. “Tas, cik ātri spēsim pieveikt šo vīrusu, būs atkarīgs no tā, cik strikti ievērosim noteikumus, sargājot sevi un apkārtējos. Gribu tikai novēlēt, lai mēs būtu vienoti cīņā pret Covid-19, “ tā A.Traidas.

Kampaņas plakāti tiks izvietoti uz reklāmas stendiem Jelgavā un sociālajos tīklos. Sociālajā kampaņā “Sargā sevi un citus! Paliec mājās!!!” piedalās JRTA, SIA “Fortum Jelgava”, SIA “Jelgavas tipogrāfija”,  SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””, SIA “Karameļu darbnīca”, SIA “Zemgales veselības centrs”, SIA “Sporta komplekss Zemgale”, AS “Smiltnieki”, SIA “Alis – B”, SIA “Buts”, SIA “Media Jelgava” un SIA “JK Media group”.

JRTA ir neatkarīga sabiedriskā organizācija, kas apvieno vairāk kā 100 uzņēmumus no Jelgavas un tās tuvākās apkārtnes, nodrošinot uzņēmējdarbībai nozīmīgu jautājumu risināšanu pašvaldības un valsts līmenī.

Foto: JRTA publicitātes