10 ieteikumi pirms auto iegādes
Auto iegādes process var pārsteigt nesagatavotu. Iemesli mēdz būt visdažādākie - pēkšņi auto notiek neatgriezenisks bojājums, tas cieš ceļu satiksmes negadījumā un vairs vai ilgāku laiku nav lietojams, auto var arī tikt nozagts un citi. Lūk, 10 ieteikumi, ko vajadzētu ņemt vērā, ejot cauri jauna auto pirkuma procesam:
1. Bez steigas
Visiem saprotams, ka auto iegāde nav gluži tas pats, kas nopirkt pārtikas produktu vai kaut vai iegādāties ziemas mēteli. Tas tomēr ir daudz nopietnāks pirkums, pirms kura ir jāizvērtē pilnīgi visi par un pret. Pastāv viedoklis, jo uz lielāku lietošanas termiņu tiek veikts pirkums, jo vairāk tam ir jāsagatavojas. Steiga šajā ziņā var nodarīt tikai ļaunu.
2. Velti laiku izpētei
Ko tad darīt, ja nevar tā pirkt uzreiz un tagad? Jāvelta maksimāli daudz laika izpētei. Pirmkārt jau jānosaka kritēriji, pēc kuriem tiek izvēlēts auto. Pat ja esi viens pats, noteikti jābūt kritērijiem, pēc kā izvēlēsies braucamrīku - degvielas patēriņš, ātrums, jauda, piedziņa, krāsa, vecums. Ja ir ģimene, papildus kritēriji noteikti varētu būt ekonomiskums, ietilpīga, cenas/kvalitātes attiecība, uzturēšanas izmaksas un citi.
Kad kritēriji ir skaidri, jāvelta laiks izpētei starp visām tirgū pieejamām alternatīvām un tam var nākties veltīt ne minūtes, ne stundas, bet dienas, varbūt pat nedēļas. Taču pēc šāda procesa jutīsies tik pārliecinoši par vēlamo pirkumu, tas noteikti ļoti atvieglos tālāko procesu.
3. Izmanto draugu un radu loku
Sazinieties ar draugiem un ģimeni, lai gūtu pārliecību un atbalstu. Noteikti kāds starp viņiem ir ar līdzīgu pieredzi vai vienkārši auto eksperts. Kāds varbūt ļaus aizņemties viņa auto izmēģinājumam, jo tieši tādu auto izskati kā pirkuma variantu. Vēl labāk, varbūt ir kāds radinieks auto tirgotājs, kurš skaidri atklās visus pārdevēju noslēpumus, sak, pret savējiem jau jābūt atklātiem.
4. Centies visiem nesniegt kontaktinformāciju
Iespējams, ka, esot pirkšanas procesā un daudz komunicējot, satiksi pāris personas, kuras var būt visai agresīvas, sazinoties ar jums. Ja ir iespējas, vēlams pat izveidot “reklāmas” tālruņa numuru, no kura zvani tiek pāradresēti, bet pēc pirkšanas procesa tas vairāk netiek izmantots. Līdzīgi var darīt ar e-pastu, sava īstā e-pasta vietā var izveidot jaunu pagaidu, ko izmantot tikai šajā auto pirkšanas procesā. Jo agresīvie pārdevēji var nelikties mierā vēl gadiem ilgi, arī tad, ja valstī jāievēro privātuma politika.
5. Salīdzini vismaz 2-3 piedāvājumus
Šis jautājums ir īpaši svarīgs sarunu procesā. Tā vietā, lai uzreiz pārietu pie noslēguma sarunas jau pie pirmā dīlera, apmeklējiet vai vismaz aptaujājiet vēl vienu dīleri, varbūt pie viņiem vēlamais auto ir lētāks vai ir kāda akcija, piemēram, nodod veco auto kā pirmo iemaksu. Piedāvājumi mēdz atšķirties pie katra dīlera un iespējams tieši otram dīlerim ir piemērotāks.
6. Zini/meklē īpašus bonusus
Dažreiz kaut kas paliek aizkadrā. Piemēram, divi praktiski identiski auto no divām dažādām markām. Cena aptuveni vienāda, jāizvēlas, kuru pirkt. Protams, te izšķiroši var būt kādi bonusi. Katrs dīleris var piedāvāt savu - kāds bonusā iedos jaunu ziemas riepu komplektu, vēl kāds auto apkalpošanas servisu pa visu Eiropu garantijas laikā un tamlīdzīgi. Tāpēc īpaši svarīgi ir pie katra dīlera interesēties par katru šķietamu sīkumu. Tas var izšķirt izvēli par labu vienam vai otram auto modelim.
7. Centies iegādāties auto mēneša vai gada beigās
Tas nav garantēts, bet mēneša beigās pārdevēji cenšas likt lietā savas kvotas vai sasniegt mērķi, tāpēc viņi, iespējams, vairāk vēlas piekāpties kādā darījumā, lai tikai veiktu kāroto pārdošanu. Pārdevējiem rokās tomēr ir diezgan spēcīgi ieroči, ar ko viņi vajadzības gadījumā var operēt un nav jātic stāstiem, ka “es jau neko nevaru lemt, kāda cena/piedāvājums ir, tāds arī ir”.
8. Neatklāj, ka auto nepieciešams steidzami
Pārdevēji ļoti labi zina veidu, kā apstrādāt potenciālo pircēju, kurš ar visu uzvedību parāda, cik ļoti svarīgs un steidzams viņam ir šis auto pirkums. Nekad nevajag izrādīt emocijas un steigu, visu jādara mierīgi, kontrolēti.
9. Zini, ko vari atļauties
Esi atklāts pret sevi un tirgotāju par to, ko vari atļauties. Pēc maksājumu novērtēšanas var nākties saprast, ka automašīnas aizdevuma maksājums pamatīgi iecirtīs budžetā, tas būs pārāk smagi ģimenes finansēm. Apspriežot budžetu ar pārdevēju, pastāstiet par kopējo cenu, ko esat gatavs maksāt, nevis tikai par kmēneša maksājumu par auto līzingu. Pārdevējs spēs vairāk novērtēt atbilstošu piedāvājumu.
10. Vienmēr ir papildmaksas
Ņemiet vērā, ka lielākajā daļā cenu nav daudz kas iekļauts - bankas komisijas maksas, nodoklis, apdrošināšana utt. Var sanākt daudz papildu maksu, kas nāk kopā ar automašīnas iegādi. Tāpat svarīgi novērtēt degvielas patēriņa izmaksas, auto remonta potenciālos izdevumus, KASKO apdrošināšana. Rūpīgi apsver šīs iespējas attiecībā pret personīgo budžetu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Jelgava
- Jelgavas novadā
- Ozolnieku novadā
- Latvijas ziņas
- Dobeles, Tērvetes un Auces novadā
- Ekonomika
- Uzņēmējdarbība
- Darba tirgus
- Citas ziņas
- Eiro 2014
- Politika
- Vēlēšanas 2011
- Saeimas vēlēšanas
- Citas ziņas
- Pašvaldībās
- Pašvaldību vēlēšanas 2017
- Saeimas vēlēšanas 2018
- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019
- Asā hronika
- Policijas ziņas
- VUGD
- Tiesu ziņas
- Citas ziņas
- Kultūra un izklaide
- Teātri
- Izstādes
- Bibliotēkas
- Koncerti
- Citas ziņas
- Kas? Kur? Kad?
- Sports
- Basketbols
- Futbols
- Vieglatlētika
- Citas ziņas
- Hokejs
- Volejbols
- Veselība
- Aktuāli
- Padomi
- Slimnīcās
- Citas ziņas
- Stārķa ziņas
- Lietotāju raksti
- Foto/Video
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Pasākumi un izstādes
- Chocolate & Pepper
- Video
- Aizsaulē
- Statiskas lapas
- Centrāle!
- Dzīvesstils
- Receptes
- Māja un dārzs
- Hobiji
- Pašizziņa
- Citas ziņas
- Mīluļi
- Projekti
- Projekts “Saimnieko gudri”
- Projekts “Kultūras nesēji Zemgalē”
- Projekts “Redzi apslēpto”
- Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā
- Projekts “Rūpēsimies par vidi!”
- Projekts “Kur dzīvosim?”
- Projekts “Mediju kritika”