ZZ.lv ARHĪVS

Vitenbergs: krīzes informatīvais tālrunis uzņēmumiem varētu sākt darboties jau jaunnedēļ

zz.lv

2020. gada 21. marts 12:36

37
Vitenbergs: krīzes informatīvais tālrunis uzņēmumiem varētu sākt darboties jau jaunnedēļ

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs un partijas “KPV LV” virzītais ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs informē, ka Ekonomikas ministrija (EM) kopā ar  Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) sākusi darbu pie krīzes informatīvā tālruņa izveides uzņēmējiem, un šobrīd tiek darīts viss, lai konsultatīvā tālruņu līnija uzsāktu darbu jau jaunnedēļ.

Pirmdien notiks nākamā darba sanāksme, kurā LIAA, EM un “Altum” apspriedīs jau konkrētus risinājumus.

“Jau šobrīd, apvienojot Ekonomikas ministrijas un citu iestāžu spēkus, uzsākts darbs pie konsultatīvā tālruņa līnijas izveides, un pirmdien speciālā darba grupā ar visām iesaistītajām pusēm pārrunāsim piemērotākos risinājumus. Līdzīgi kā iedzīvotājiem veselības jomā tā arī uzņēmējiem ir jābūt izveidotai platformai, kas nodrošina operatīvu aktuālās informācijas sniegšanu par atbalsta risinājumiem uzņēmumiem un to saņemšanas kārtību. Piemēram, kāds būtu piemērotākais instruments, kādi ir nosacījumi, kā notiek pieteikšanās. Mums ir jāspēj ātri sniegt atbildes uz uzņēmumu jautājumiem, lai tie savukārt var šos atbalsta mehānismus piemērot savā darbībā,” norāda Jānis Vitenbergs.

Vitenbergs ir pārliecināts, ka šobrīd valsts iestāžu resursi maksimāli ir jākoncentrē krīzes risināšanai un atbalstam uzņēmējiem šajā visiem grūtajā brīdī, lai palīdzētu kopīgi “pārziemot” krīzi un mazināt tās negatīvo ietekmi uz tautsaimniecību kopumā.

Par atbalsta instrumentiem krīzes skartajām nozarēm tiek lemts valdības un Saeimas līmenī, bet ir skaidrs, ka uzņēmējiem par šiem jautājumiem būs daudz neskaidrību un jautājumu. Tāpēc vienlaicīgi ir jādomā par vienotas un efektīvas informācijas aprites platformas izveidi, lai uzņēmējiem būtu iespēja salīdzinoši ātri iegūt informāciju un saprast, kā šo palīdzību varēs izmantot savā individuālajā gadījumā. Īpašas atbalsta tālruņa līnijas izveide būs viens no risinājumiem, kas pildītu vienas pieturas aģentūras funkcijas, uzskata J. Vitenbergs.

Foto: no arhīva