ZZ.lv ARHĪVS

Autoostas iedalīs četrās kategorijās atbilstoši to sniegtajiem pakalpojumiem (papildināta)

LETA

2019. gada 29. oktobris 13:34

415
Autoostas iedalīs četrās kategorijās atbilstoši to sniegtajiem pakalpojumiem (papildināta)

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos Autoostu noteikumus, kas paredz autoostas iedalīt četrās kategorijās, nosakot obligāti sniedzamos pakalpojumus.


Ministrijā skaidroja, ka noteikumi sagatavoti, pamatojoties uz grozījumiem "Autopārvadājumu likumā", un noteic autoostu reģistrācijas, reģistrācijas apturēšanas un anulēšanas, kā arī autoostu darbības uzraudzības kārtību.


Autoostas reģistrēs Autotransporta direkcija, pārbaudot autoostas atbilstību Autopārvadājumu likumā noteiktajām reģistrācijas prasībām - autoostas īpašnieka vai valdītāja reģistrāciju Uzņēmumu reģistra komercreģistrā, nodokļu un nodevu parādu neesamību, kā arī autoostā nodrošināto pakalpojumu apjoma atbilstību obligāti sniedzamiem pakalpojumiem atbilstoši noteiktajā kategorijai.


Apstiprinātie Autoostu noteikumi paredz visas autoostas iedalīt četrās kategorijās, aptverot visas šobrīd darbojošās un reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta maršrutu tīklā iekļautās autoostas. Kategorijas noteiks, ņemot vērā autoostas apkalpoto administratīvo teritoriju, autoostas noslodzi jeb apkalpoto (izbraucošo) reisu skaitu diennaktī un apkalpoto vidējo pasažieru skaitu mēnesī.


Pirmajā kategorijā ietilps autoosta, kas atrodas Rīgā, un citas autoostas, kurās apkalpo vairāk nekā 50 000 reisu un vairāk nekā 90 000 pasažieru mēnesī. Otrajā kategorijā būs autoostas, kuras atrodas republikas nozīmes pilsētās, un citas autoostas, kuras apkalpo vairāk nekā 30 000 reisu un vairāk nekā 50 000 pasažieru mēnesī.


Savukārt trešajā kategorijā tiks iekļautas autoostas, kas atrodas reģionālās nozīmes attīstības centros, un citas autoostas, kas apkalpo vairāk nekā 10 000 reisu un vairāk nekā 10 000 pasažieru mēnesī, bet ceturtajā kategorijā tiks iedalītas visas pārējās autoostas, kas neatbilst pirmo trīs kategoriju prasībām. 


Noteikumi paredz, ka autoostā apkalpoto reģionālās nozīmes reisu pasažieru vidējo skaitu mēnesī aprēķinās, kopējo braukšanai uz un no autoostas iegādāto biļešu skaitu gadā dalot ar 12 mēnešiem. Autoostai, kas tiek reģistrēta pirmo reizi, kategoriju piešķirs, ņemot vērā plānoto reisu skaitu gadā un Autotransporta direkcijas plānoto vidējo pasažieru skaitu mēnesī. 


Atbilstoši kategorijai autoostā jānodrošina obligāti sniedzamo pakalpojumu klāsts. Tajā ietilpst pasažieru platformas pieejamība, autobusu satiksmes organizēšana autoostu teritorijā (piemēram, operatīvi jāinformē pasažieri par autobusu faktisko pienākšanas un atiešanas laiku un vietu autoostā), biļešu iegādes vietas, tualetes un vietas bērna aprūpei, ar sēdvietām aprīkotas apsildāmas uzgaidāmās telpas, bagāžas uzglabāšana. 


Autoostā būs jānodrošina informācija par autobusu kustības sarakstiem, autobusu pienākšanas un atiešanas laiku, platformām, biļešu cenām, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību, autoostas papildu sniegtajiem pakalpojumiem un to cenām, kā arī par vietu skaitu un komforta līmeni autobusā, piemēram, ja autobusā paredzēta tualete, kondicionieris, zemā grīda, bezvadu internets autobusā.


Projekts vienlaikus noteic arī kārtību, kādā autoostas iesniegs informāciju Autotransporta direkcijai par autoostas pakalpojumu maksu reģionālās nozīmes maršrutu reisu apkalpošanai.


Foto: flickr.com