ZZ.lv ARHĪVS

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā aprīlī gada laikā pieaudzis par 7%

LETA

2019. gada 30. maijs 14:53

74
 Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā aprīlī gada laikā pieaudzis par 7%

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad aprīlī, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 7% salīdzinājumā ar 2018.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri auguši par 6,7%, savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājušies par 8,1%, bet autodegvielas – par 4,9%.

2019.gada aprīlī, salīdzinot ar 2018.gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Lielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, gada laikā pieauga par 9,8%.

Šogad aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1%, autodegvielas mazumtirdzniecība auga par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, lielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3%). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3%), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2%).

2019.gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2 %.



Foto: no arhīva