ZZ.lv ARHĪVS

Jelgavas 4. vidusskola uzņem projekta partnerus no Spānijas, Slovākijas, Grieķijas un Itālijas (FOTO)

Jelgavas 4. vidusskolas skolēni

2019. gada 24. februāris 16:48

4688
Jelgavas 4. vidusskola uzņem projekta partnerus no Spānijas, Slovākijas, Grieķijas un Itālijas (FOTO)

Jelgavas 4.vidusskolas “Erasmus +” projekta "Culture Diversity,  One Europe" skolēnu apmaiņas projekta vizītes laikā skolā viesojās projekta partneri no Spānijas, Slovākijas, Grieķijas un Itālijas. Skolēni rakstīja nedēļas dienasgrāmatu. Piedāvājam ieskatīties tajā, aicina projekta koordinatore Iveta Balode.

SVĒTDIENA, 10.FEBRUĀRIS

Svētdienu visas ģimenes, kuras uzņēma viesskolēnus, sagaidīja ar patīkamu satraukumu, jo viesskolēni no Itālijas, Spānijas, Grieķijas un Slovākijas bija klāt. Visas dienas garumā skolēni satraukuma un prieka pilni devās uz lidostu, lai sagaidītu mūsu viesus. Viesi ieradās gan agri no rīta, gan vēlu vakarā, tādēļ visiem šī diena bija gara un nogurdinoša.

Taču viesi no Itālijas un Grieķijas, kuri Jelgavā ieradās visātrāk, paspēja vēl izbaudīt Ledus skulptūru festivālu un citas aktivitātes. Kā pēdējie ieradās viesi no Spānijas un Slovākijas, tādēļ tie uzreiz, noguruma pilni, devās pie savām jaukajām viesģimenēm.

Rūta Reinsone

PIRMDIENA, 11.FEBRUĀRIS

Līdz ar pirmās stundas sākumu Jelgavas 4. vidusskolā pulksten 8.15 visi projekta dalībnieki bija ieradušies iepazīšanās un projekta atklāšanas aktivitāšu veikšanai. Pirmkārt, katrs dalībnieks un skolotājs saņēma atpazīšanas zīmes: nelielu aproci un piespraužamu kartīti ar vārdu. Rīts iesākās ar pāris spēlēm, kuru laikā skolēni varēja izkustēties un sākt iepazīt viens otru.

Noslēdzoties iesildošajām aktivitātēm, visi dalībnieki tika aicināti uz projekta galveno aktivitāšu norises telpu, kur tad viņiem tika prezentēta gan Latvija, gan Jelgava, gan arī Jelgavas 4. vidusskola. Lai turpinātu iepazīšanās tematiku, katras valsts delegācija tika aicināta izveidot plakātu, kas pavēstītu raksturīgāko par savu valsti, kā arī sniegtu īsu stāstījumu par katru no skolēniem un skolotājiem, kas ieradās. Izveidotie plakāti tika vēlāk prezentēti un izvietoti vienā no skolas gaiteņiem publiskai apskatei.

Kad viesi bija nedaudz atpūtušies kafijas pauzes laikā, viņi tika aicināti ekskursijā pa skolu, kuru vadīja latviešu skolēni. Visi viesi tika sadalīti piecās grupās un vesti pastaigā pa skolu, kuras laikā viņi uzzināja par daudziem skolas sasniegumiem, skolas uzbūvi un arī īpašām vērtībām, kas piemīt Jelgavas 4. vidusskolai.

Pēc ekskursijas dalībniekiem sākās ar valodu saistītās aktivitātes, pirmā no kurām bija latviešu valodas stunda. Tās gaitā viesskolēni iepazina latviešu alfabētu un burtu izrunu, dažādus latviešu vārdus, kā arī ieraudzīja vienu no latviešu tautastērpa variācijām.

Valodu aktivitātes turpinājās ar valodu koka veidošanu, kad katrai valstij bija iespēja izveidot sev atbilstošās valodas atzaru ar citām līdzīgām valodām. Aktivitātes, kas saistītas ar valodām, noslēdza nelielas vārdnīcas veidošana, kad viesskolēnu grupas tika sajauktas un tām tika iedota neliela bilžu vārdnīca. Katrai grupai bija visās piecās valodās jātulko vārdi par noteiktu tēmu. Viens no pēdējās aktivitātes uzdevumiem bija līdzīgu vārdu meklēšana un valodu izzināšana.

Ar valodas aktivitātēm noslēdzās projekta pirmā diena, tāpēc ap pulksten 15 viesi kopā ar skolēniem, kas viņus uzņēma, devās vai nu mājup, vai arī citviet, lai kopīgi jautri pavadītu brīvo laiku, kas tiem tika atvēlēts līdz pat nākamajai dienai.

Marta Kozļenoka

OTRDIENA, 12.FEBRUĀRIS

Skolā ieradāmies kā parasti pulksten 8.15. No pulksten 8.20 līdz pulksten 9.45 projekta dalībnieki prezentēja savas sagatavotās prezentācijas par valsts vēsturi. Pēc prezentācijām devāmies uz Jelgavas domi, kur tikāmies ar domes priekšsēdētāja vietnieku Juriju Strodu, kurš pastāstīja par pilsētu un tās vēsturi.

Pēc viesošanās domē devāmies ceļā uz Rundāles un Bauskas pilīm. Kā pirmo kopā ar gidi apskatījām Rundāles pili, kura ļoti interesanti pastāstīja par pils vēsturi un notikumiem tajā. Pēc gardajām pusdienām restorānā “Aveņi” devāmies uz Bauskas pili, kurā mācijāmies renesanses deju soļus. Visi bija ļoti apmierināti un piekusuši devās mājup.

Daniela Gelvere

TREŠDIENA, 13.FEBRUĀRIS

No pulksten 8.15 līdz pulksten 10 lekciju zālē bija personību prezentēšana, bet pirms tam viesskolēniem tika parādīta mūsu izveidotā laika josla ar latviešu nozīmīgākajām personībām. Pēc kafijas pauzes pievērsāmies dažādo valstu mītiem, grieķu viesskolēni palīdzēja izprast drāmas uzvešanu un sagatavot materiālus priekš vizītes Slovākijā, kur tiks uzvesta drāma “Antigone”.

Pēc pusdienām skolā devāmies uz koncertzāli, kurā skolas kolektīvi bija sagatavojuši brīnišķīgu koncertu mūsu viesiem. Skolēni pēc brīvā laika devās uz Pasta salas publisko slidotavu, lai baudītu ziemas priekus. Tā kā Grieķijā, Spānijā un Itālijā sniegs un aukstas ziemas ir retums, tad viesskolēni bija lielā sajūsmā par sniegu un iespēju paslidot.

Daniela Gelvere

 

CETURTDIENA, 14. FEBRUĀRIS

Piekto projekta dienu skolēni pavadīja aktīvi un sportiski. No paša rīta skolēni piedalījās situāciju analizēšanā un problēmu risināšanā. Tas skolēniem palīdzēja vēl vairāk atraisīties un sadraudzēties.

Pēc šīm aktivitātēm visi sēdās autobusā un devās uz Rīgu. Nonākuši galvaspilsētā, skolēni sadalījās komandās. Tos sagaidīja orientēšanās pa Vecrīgu. Skolēni no Latvijas bija sastādījuši daudz un dažādus interesantus uzdevumus, kurus katrai komandai bija jāveic. Šķiet, ka mūsu viesiem orientēšanās ļoti labi patika un tie bija priecīgi par jauki pavadīto laiku.

Pēc orientēšanās skolēniem bija brīvais laiks, kuru katrs izmantoja kā vēlējās. Pēc brīvā laika pilsētas centrā visi devās uz “Lido”, kur gardi paēda un kopā superīgi pavadīja laiku. Tad skolēni sēdās autobusā un kopīgi devās atpakaļ uz Jelgavu, kur viņus skolas sportā zālē sagaidīja dažnedažādas sporta aktivitātes.

Ceturtdiena skolēniem bija ļoti gara, bet emocijām piepildīta diena, par kuru visi bija pateicīgi un priecīgi.

Rūta Reinsone

PIEKTDIENA, 15.FEBRUĀRIS

Tāpat kā citās dienās, arī projekta pēdējā diena iesākās pulksten 8.15. Todien viesskolēni devās uz pirmajām divām stundām kopā ar latviešu skolēniem, lai iepazītos ar to, kā noris mācību stundas Latvijā. Dažās no stundām skolēni varēja iesaistīties un tika aicināti pastāstīt par mācību procesu savā valstī, dažās tiem bija iespēja mācību procesu novērot neiesaistoties, taču kopumā viesi ar interesi iesāka savu pēdējo formālo projekta dienu Latvijā.

Pēc stundu novērošanas skolēni tika sadalīti piecās grupās, lai dotos orientēties pa Jelgavu, savā ceļā pildot dažādus uzdevumus un iepazīstot pilsētu un visus tās tūrisma apskates objektus. Orientēšanās noritēja pāris stundas un noslēdzās pie Noras Bumbieres pieminekļa, no kura tad visi dalībnieki devās atpakaļ uz skolu.

Atgriezušies skolā, skolēni devās pusdienās un tad izvērtēt projektu tiešsaistes aptaujā. Kad aptauja bija noslēgusies, skolēniem pasniedza sertifikātus par piedalīšanos projekta sanāksmē Latvijā, kā arī tika pasniegtas nelielas balviņas par orientēšanos. Pēc šīm aktivitātēm visi dalībnieki atvadījās no Slovākijas delegācijas, kurai,  sakarā ar lidmašīnas reisa pārcelšanu, diemžēl, bija jādodas prom ātrāk.

Tad skolēnu oficiālās projekta aktivitātes bija noslēgušās, un visiem bija brīvais laiks līdz pulksten 19, kad projekta dalībnieki tika aicināti uz nelielu atvadu balli. Brīvo laiku skolēniem bija iespēja pavadīt kopā ar saviem izmitinātājiem, kā arī doties nelielā ekskursijā uz „Karameļu darbnīcu”.

Atvadu balle bija pēdējā kopīgā aktivitāte atlikušajiem projekta dalībniekiem, kuri pasākumu izbaudīja un jautri pavadīja, dejojot pie dažādas mūzikas no katras valsts. Kaut arī projekts bija noslēdzies, visi dalībnieki bija gandarīti par nedēļu, kas pavadīta Latvijā un vēlējās Latvijā kādreiz atgriezties, lai satiktu jauniegūtos draugus.

Marta Kozļenoka

Foto: no Jelgavas 4. vidusskolas un skolēnu personīgā arhīva

 

 

.