ZZ.lv ARHĪVS

Kas ir “Skolas somā”, tāds ko neredz cits?

Antra Embrekša

2018. gada 19. decembris 08:45

1166
Kas ir “Skolas somā”, tāds ko neredz cits?

“Kas ir tavā somā?

Tāds, ko neredz cits.

Man ir gredzentiņš un lūpu zīmulis!

Kas ir tavā somā?

Tāds, ko neredz cits.

Man ir dienasgrāmata, kurā rakstīts viss! 

Ja tu skolas somu man palīdzesi nest,

tev tik vienam stāstīšu noslēpumus es.”


Šie jaukie dziesmas vārdi mani uzrunāja, un es vēlējos padalīties ar pozitīvajām emocijām, kuras saņēmu skatoties skolēnu un skolotāju acīs pēc projekta ” Skolas soma” daudzajiem interesantajiem, izglītojošajiem un radošajiem pasākumiem.

 

Tas nav noslēpums, ka valstī ir brīnišķīga programma ”Latvijas skolas soma”, kuras  mērķis ir , ja kāds vēl nezina, nodrošināt Latvijas skolas vecuma bērniem un jauniešiem valsts garantētās izglītības iegūšanas ietvaros iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu un attiecības dinamiskā un jēgpilnā darbībā, tādējādi spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti.

 

Saviem vārdiem teikšu: “Tā ir Latvijas simtgades dāvana skolēniem, vecākiem un skolotājiem, lai tuvplānā iepazītu skaisto, dzimto Latvijas dabu, talantīgos cilvēkus visdažādākajas profesijās, izbaudītu radošās darbnīcas,kuras atrodas ne tikai dzimtajā pagastā vai Rīgā, bet arī citviet.


Iniciatīva “Latvijas skolas soma “sākās  šā  gada 1.septembrī un turpināsies nākamos četrus gadus. Liels paldies programmas iniciatoriem,  Aizupes pamatskolas vadībai un pagasta pašvaldībai!

 

Ieskicēšu dažus pasākumus, kuri notika Aizupes pamatskolā,  un kurus,  pateicoties šīs programmas finansējumam, varējām atļauties apmeklēt arī mēs.   Oktobrī 99 sākumskolas  skolēni veidoja un praktiski piedalījās smilšu kino veidošanā smilšu aplikāciju izbraukuma darbnīcās. Bērni bija sajūsmā .

 

Aizupes pamatskolas 4.b un 5.a klases skolēni piedalījās radošajās koka darbnīcās Līgatnes apkaimes Vienkoču parkā. Viņi patstāvīgi veidoja rokasprādzes un rotājumus. Bija brīnišķīga iespēja iepazīties un aptaustīt senās virpas un lādes. Skolēni brīnījās  par to, kā mūsdienās var pagatavot koka laivas. 

Tas vēl nav viss. Sestās klases 22 skolēni Rīgā izbaudīja rokoperu”Lāčplēsis”.I zcils sniegums. Skolēni un mūzikas skolotāja, kura ir arī klases audzinātāja, bija emociju pārpilni. Jā,labāk ir vienreiz redzēt un pašiem dzirdēt nekā daudz par to lasīt un klausīties ziņās. Tā jau veidojas mūsu latvietība, dzimtenes mīlestība. Kaut mēs kopā ar Lāčplēsi varētu būtu dzirdīgāki un iejūtīgi viens otra vajadzībām, un kaut “kangarisms “mūsu tautā ietu mazumā.

Izglītojoša un pamācoša bija Dailes teātra izrāde “Planēta Nr. 85”, kuru 5.b un 8.klases 33 skolēni apmeklēja 23.novembrī. Izrāde bija par ģimenes un valsts vērtībām. Skolēni pēc tam darbā atzina, ka brīvība nav pašsaprotama vērtība, un Latvija un ģimene ir jāgodā. Šī izrāde skolēnus aizkustināja ar veidu, kā tik nopietnas tēmas tika pasniegtas jauniešiem saistošā veidā.

Šīs izrādes iespaidā, mēs ar 8.klases skolēniem nolēmām apmeklēt Nacionālo mākslas muzeju. Uzdevums bija dots sekojošais , lai katrs skolēns izvēlas trīs gleznas , kuras  uzrunā visspilgtāk un pamato savas domas, kāpēc. Bija interesanti klausīties skolēnu viedokļos par mākslu, kas viņiem ir saistošs. “Topā” bija Ausekļa Baušķenieka gleznas, “Upe” un “Kritika”.Tie mums bija kopā būšanas svētki ar mākslu.

Paldies par šo projektu! Mēs visi esam ieguvēji, ja skolu jaunatne ir izglītota, inteliģenta, ar savu patstāvīgu viedokli. Arī no vecākiem esmu dzirdējusi atzinīgus vārdus. Mūsdienās, kad esam steidzīgi un sestdienu un svētku dienu ir tik, cik ir, ir brīnišķīgi, ka ir tāds projekts “Latvijas skolas soma , kas ļauj mums pašizglītoties un iepazīt sevi un Latviju.

Savukārt 9.klase apmeklēja Nacionālā teātra izrādi “Savādais atgadījums ar suni naktī” -  smaga tēma par to, kā jutas “citādais” mūsu vidū,  un vai mēs esam tik iecietīgi , lai pieņemtu savādāku bērnu ,kurš atšķiras no saviem vienaudžiem. “Teātra izrāde bija ļoti laba, lika aizdomāties ” teica skolēni.

Tas, manuprāt, ir arī skolotāja uzdevums -  rosināt skolēnus domāt , līdzpārdzīvot, augt garīgi un būt par iedvesmotājiem.

 Rakstu sagatavoja Aizupes pamatskolas direktora vietnieces audzināšanas darbā pienākumu izpildītāja Antra Embrekša

Foto: Aizupes pamatskola