ZZ.lv ARHĪVS

Gunta Auza: “Šis ir laiks, kad skolotājam daudz jāmācās”

Andra Ozola

2018. gada 30. augusts 11:05

916
Gunta Auza: “Šis ir laiks, kad skolotājam daudz jāmācās”

Tuvojoties jaunā mācību gada sākumam, Jelgavas pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītājai Guntai Auzai jautājām par aktuāliem izglītības jautājumiem. “Atslēgas vārdi ir sadarbība un skolotājs, kurš dalās pieredzē, skolotāji, kuri mācās cits no cita. Būt līdzās bērnam, skolēnam un sniegt viņam atbalstu, ” runājot par pedagoga lomu, uzsver pilsētas izglītības nozares vadītāja.

– Cik skolēnu šajā mācību gadā sāks mācības Jelgavas skolās, tajā skaitā pirmajās klasēs? 
Jelgavas skolu pirmajās klasēs līdz 27. augustam bija reģistrēti 647 bērni. Stabili skolēnu skaita ziņā lielākā ir Jelgavas 4. vidusskola, kur šajā mācību gadā mācīsies 1278 audzēkņi. Augoša izglītības iestāde ir 4. sākumskola ar 991 skolēnu. Tehnoloģiju vidusskolā mācības sāks 783 izglītojamie, kas ir par 121 vairāk nekā iepriekšējā gadā, un es to vērtēju kā būtisku pieaugumu. Jelgavas Valsts ģimnāzijā mācīsies 719 skolēnu, 2. pamatskolā – 658, 5. vidusskolā – 598, 6. vidusskolā – 597, Spīdolas Valsts ģimnāzijā –  497, 3. sākumskolā – 624, 1. internātpamatskolā–attīstības centrā – 139, 2. internātpamatskolā – 136, bet Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskolā – 104. Audzēkņu skaits vakarskolā gan vēl palielināsies, jo pieaugušie mācībām reģistrējas augusta pēdējās darba dienās.
Vēl joprojām uz izglītības iestādēm nāk ģimenes, kuras par savu dzīvesvietu ir izvēlējušās Jelgavu, lai pieteiktu bērnus skolā, un katrai situācijai tiek rasts risinājums.

– Cik skolotāju strādā pilsētas izglītības iestādēs? Vai joprojām ir pieejamas vakances?
Jelgavas skolās, pirmsskolas un interešu izglītības iestādēs pamatdarbā strādā 1005 pedagogi, blakus darbā – 324. Jā, joprojām ir vakances, bet visās pilsētas izglītības ie­stādēs mācību process tiks nodrošināts, un lielāks stundu skaits būs skolotājiem, kuri jau ir darba attiecībās.
Joprojām darbā aicinām latviešu valodas skolotājus pamatskolā un vidusskolā, kā arī mazākumtautību skolā (viena likme), matemātikas skolotājus (divas pedagoģiskās likmes) un divus angļu valodas skolotājus. Strādāt nepilnu slodzi varam piedāvāt atbalsta personālam – logopēdam, psihologam, bibliotekāram, speciālās izglītības skolotājam. Nepieciešami arī divi pirmsskolas skolotāji pilnas slodzes darbam, un ir arī iespēja strādāt nepilnu slodzi.
Pedagogu trūkums traucē īstenot ES projektu “PuMPuRS”, tāpēc aicinām pedagogus darbā šajā projektā, lai sniegtu individuālu atbalstu, strādātu ar vienu skolēnu un palīdzētu viņam apgūt to, ko nav izdevies, mācoties lielā klases kolektīvā.

Foto: Raitis Puriņš. Visu interviju lasiet 30. augusta “Zemgales Ziņās”