ZZ.lv ARHĪVS

Vilcenieki sola nepadoties, līdz Dobeles–Bauskas ceļš būs gatavs (FOTO)

Gaitis Grūtups

2018. gada 16. augusts 13:53

15106
Vilcenieki sola nepadoties, līdz Dobeles–Bauskas ceļš būs gatavs (FOTO)

Vairāk nekā uz ballēm šīs nedēļas otrdienas vakarā pie Vilces Tautas nama bija sabraukušas automašīnas, ar kurām uz iedzīvotāju sapulci bija ieradušies ap pusotra simta cilvēku, kam rūp autoceļa P103 Dobele–Bauska remonts, kas ir sevišķi aktuāls desmit kilometru posmā no Elejas līdz Mūrmuižai, kas atrodas Vilces, Lielplatones un Elejas pagasta robežās. 

Sapulces vadītāja dramaturģe un skolotāja Vigita Pumpure, kura dzīvo Vilces pagastā, minēja, ka ir galvenā iniciatīvas grupas P103 vaininiece jeb priekšstāve. Šī grupa par ceļa posma atjaunošanu savākusi 1344 parakstus vēstulei, kas jūlijā tika nosūtīta satiksmes ministram Uldim Augulim un AS “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētājam Jānim Langem. Tā kā U.Augulis uz sapulci nebija ieradies, V.Pumpure izteica bažas, vai J.Lange nav atsūtīts kā peramais zēns, kuram būtu jāatbild, kāpēc, sabiedrību neinformējot, P103 tika izņemts no Nacionālās attīstības plāna, kur ir nosaukti 32 ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansētu valsts reģionālo autoceļu rekonstrukcijas projekti, ko paredzēts īstenot 2014.–2020. gada plānošanas periodā. J.Lange tūlīt paskaidroja, ka pirms došanās uz Vilci ir sazinājies ar U.Auguli un ka ne viņš, ne arī satiksmes ministrs šobrīd nevar vilceniekiem neko stingri apsolīt. Tomēr pēc J.Langes rīkojuma inženieri ir aplēsuši, ka avārijas stāvoklī esošais P103 desmit kilometru posms būtu kaut daļēji atjaunojams, ieguldot 2,9 miljonus eiro. Šī remonta gaitā vecais asfalts tiktu nofrēzēts četru centimetru biezumā, tad piecu centimetru biezumā noklāta izlīdzinošā asfalta kārta un vēl četru centimetru biezumā tā sauktā asfalta dilumkārta. Tāds ceļš diezgan droši varētu kalpot vēl septiņus gadus. Vai šī iecere varētu izdoties, būs skaidrāks, kad jaunā Saeima pieņems 2019. gada budžetu, domā J.Lange. “Parasti budžets tiek pieņemts novembrī vai decembrī,” viņš piebilda “Ziņām”. Kā labā nodoma riska faktors tika minēts apstāklis, ka ES līdzfinansējums Latvijas ceļu remontam var būtiski mazināties.


Foto: iniciatīvas grupa “P103”. Visu rakstu lasiet 16. augusta “Zemgales Ziņās”